[MySQL] Query til visning af indexes
Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 12-03-05 20:00

Hej.

Kan nogen af jer forklare mig, hvordan jeg kan få vist indexes på en
MySQL-tabel?
I postgres kan jeg få det vist med DESCRIBE. Jeg har både prøvet EXPLAIN
og DESCRIBE i MySQL, men det viser ikke indexes.
Jeg kan ikke rigtigt finde det i dokumentationen.
Det ville være fedt, hvis I kunne henvise mig til stedet i
dokumentationen som beskriver det.

--
Thomas Damgaard Nielsen - http://thomasdamgaard.dk
"Det er i hvert fald i størrelsesordenen 1000 eller flere om året der

Fra : Peter Brodersen

Dato : 12-03-05 20:49

On Sat, 12 Mar 2005 19:59:59 +0100, Thomas Damgaard Nielsen
<tdn.usenet@gmail.com> wrote:

>Kan nogen af jer forklare mig, hvordan jeg kan få vist indexes på en
>MySQL-tabel?

SHOW INDEXES FROM tabel;

--
- Peter Brodersen