Hente index metadata fra MS SQL
Fra : Thor

Dato : 08-03-05 15:09

Hvordan kan jeg via SQL hente oplysninger om index felter for en given
tabel, i MS SQL?
jeg har kigget på INFORMATION_SCHEMA, men der er ingen attribut, der hedder
Jeg kan ikke bruge sp_indexes, da serveren ikke tillader brug af denne.

Er der nogen der har en kodestump?

Venlig hilsen Thomas Riedel

Fra : Jens Koldbæk

Dato : 13-03-05 17:40

Jeg vil tro at du skal skrive noget lignende dette:

select distinct
   i.name as IndexName, i.keycnt, ik.keyno, c.name
from sysobjects as t
   join sysindexes as i on t.id = i.id
   join sysindexkeys as ik on i.indid = ik.indid
   join syscolumns as c on ik.colid = c.colid
where t.type ='U'
   and t.name = '*** Her skriver du navnet på tabellen ***'
   and i.rows > 0
   and i.keycnt > 0
   and t.id = ik.id
   and t.id = c.id