SQL opbygning og hjælp til denne.
Fra : M@W

Dato : 05-03-05 17:52

Hejsa..

jeg har nu siddet i 2 måneder og forsøgt at finde ud af hvordan jeg skulle
opbygge min DB.
men min erfaring er meget sparsom, har leget lidt med Access, men dette ca 1
år siden.

jeg håber at i kan komme med forslag til hvordan jeg kan løse mit problem.

jeg ønsker at opbygge en side som kommer til at ligne dette:

Farfar (link)

Fødselsdag

Info (link)
Farmor (link)

Fødselsdag

Info (link)
Mormor (link)

Fødselsdag

Info (link)
Morfar (link)

Fødselsdag

Info (link)

Fars søskende

(skal fremstå som links)
Far (link)

Fødselsdag

Født (sted)

Død

Info (link)
Mor (link)

Fødselsdag

Født (sted)

Død

Info (link)
Mors søskende

(skal fremstå som links)

Børn

(skal fremstå som links)
Navn

Fødselsdag

Født (sted)

gift med

billede

Info (link)
søskende

(skal fremstå som links)

Når man trykker på et navn (link) så vil denne person som man så har trykket
på ende som nederst på skemaet, og resten skal så udfyldes i henhold til
indlagte data i DB, dvs. far, mor, søskende, børn osv....

Nå man trykker på en Info knap, så skal der åbnes et lille vindue med
informationer om hvordan man kan komme i kontakt med personen, så som post
adresse, telefonnummer og e-mail. som også skal hentes fra databasen.

Og nu til mine spørgsmål:

1.. Kan ovenstående lade sig gøre i en mysql database?

2.. Hvordan skal strukturen i databasen se ud, for ikke at miste
performance? (vil meget gerne se en oversigt over hvilke tabeller der skal
oprettes, og hvilke relatione som skal laves)

3.. Kan det laves så der er mindst mulig indtastning? (så ledes at hvis
jeg indtaster de børn min mor & far har, at de så kommer til at figurere som
mine søskende automatisk)
Håber virkelig at der er nogen som vil være en rigtig n00b behjælplig..

På forhånd tak

M.W.. the real n00b

Fra : N/A

Dato : 06-03-05 20:49

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-03-05 20:49

M@W skrev:

> Hmm.. som den n00b jeg er så glemte jeg at vedhæfte et
> billede,

Billeder (og andet binært indhold) hører ikke til i debatgrupper.
En del newsservere vil formentlig blokere for billedet - enten ved
at droppe indlægget helt eller også ved at skære billedfilen væk.

Det bedste er hvis du kan lægge billedet op på en webadresse og
henvise til det her i gruppen. Alternativt kan du poste billedet i
dk.binaer (det er i så fald en god ide at give et link fra et
indlæg i denne gruppe til indlægget med billedfilen i dk.binaer).

Se evt. siden her: <http://www.usenet.dk/netikette/attach.html>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen