relationsdiagrammer?
Fra : Mickael

Dato : 26-02-05 22:36

Krydspostet i: dk.edb.programpakker.ms-office

Er der funktioner i et eller flere af office-programmerne til at lave
relationsdiagrammer?

I givet fald hvilke(t)?

Med venlig hilsen

Mickael

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-02-05 23:48

Mickael skrev:

> Krydspostet i: dk.edb.programpakker.ms-office

Nej. Krydspostning betyder at ét indlæg sendes til flere grupper.
Du har sendt det samme indlæg parallelt til flere grupper. Det er
en dårlig ide - se hvorfor på siden her:
<http://usenet.dk/netikette/crosspost.html>

> Er der funktioner i et eller flere af office-programmerne til
> at lave relationsdiagrammer?

Access kan vise relationer grafisk, men det er begrænset hvor meget
af visningen man kan kontrollere - og man kan så vidt jeg husker
ikke bruge det som et modelværktøj til at tegne nye databaser med.

Jeg tror ikke der er andre af office-programmerne der er relevante
i forbindelse med relationsdiagrammer.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mickael

Dato : 27-02-05 08:13

Hvis værktøjet findes i officepakken, hvad bruger man så?

Mickael.

Fra : NoMoreSpam

Dato : 27-02-05 10:52

> Hvis værktøjet findes i officepakken, hvad bruger man så?
>
> Mickael.

Det ville hjælpe gevaldigt hvis du skrev hvad det er du skal bruge
et relationsdiagram til. Som Jens osse skriver:
Access kan lave et ER diagram ud fra en eksisterende Access database, men
du kan da sagtens lave det i Word/Excel/Powerpoint hvis du bare
skal vise entiteterne og deres relationer.
Top postning er ikke velset i denne gruppe, du skal ikke regne med at få
svar
hvis du bliver ved med det.

Tom Jensen

Læs mere om databaser og asp her:
http://www.FFSoft.dk

Fra : Mickael

Dato : 27-02-05 14:12

Der manglede det vigtigste ord i sidste sætning, som skulle have lydt:

Hvis værktøjet ikke findes i officepakken, hvad bruger man så?

Det jeg eftersøger er en måde, hvor man nemt, pænt og effektivt kan lave
ER-diagram, altså en grafisk udgave af databasen.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-02-05 22:22

Mickael skrev:

> Det jeg eftersøger er en måde, hvor man nemt, pænt og
> effektivt kan lave ER-diagram, altså en grafisk udgave af
> databasen.

Har du prøvet den diagrammulighed der ligger i Access?

NB: Tom har gjort opmærksom på at man ikke bør topposte (skrive
svaret over citatet) i gruppen her. Det kan jeg fuldt ud tilslutte
mig. Læs gerne min signatur eller spørg i gruppen dk.velkommen hvis
du er i tvivl om hvordan man citerer bedst på usenet.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : torben

Dato : 28-02-05 18:26

Mickael wrote:
> Krydspostet i: dk.edb.programpakker.ms-office
>

> Er der funktioner i et eller flere af office-programmerne til at lave
> [...]
Hvis man bruger MS kan man benytte http://www.datanamic.com/ , som er
rimelig billigt i forhold til andre programmer af samme genre.