Simpel relation?
Fra : Kim

Dato : 23-02-05 15:50

Hejsa
Jeg er igang med en database i Access 2k men da jeg er blevet lidt
rusten, er jeg stødt ind i et problem! (eller flere?)
Jeg har en "Overtabel" med 4 felter som er generelle for alle
komponenter i databasen. denne relaterer gennem en en-til-en relation
til 10 forskellige tabeller som indeholder felter, specifikke for den
enkelte type komponent. Problemet kommer når jeg skal ud af den ene
"relationsarm":
,---Lavspændingsbrydere---.
Commoninfo----Fællesbrydere-{ }Standardtabel
`---Højspændingsbrydere---'

Hvor commoninfo er den fællestabel som de andre 9 også bruger, og den
del virker!
Fællesbryder er en tabel som indeholder data som kan være fælles for
nogen af Lavspændingsbryderne eller højspændingsbryderne, som begge
igen kan indeholde information, som kan være fælles for et større
antal brydere. Standardtabel indeholder 3 standarder, hvor kun én kan
bruges pr. bryder.
Tabellerne er bygget med de følgende vigtige felter, plus nogle
ligegyldige, som jeg derfor ikke vil anføre:

Commoninfo:
Nøgle:KKSnr
PrimærID

Relation:en-til-en

Fællesbrydere:
Nøgle:PrimærID
BryderID

relation:en-til-en

"De to brydertyper":
Nøgle:BryderID
StandardID

relation:mange-til-en

Standardtabel:
Nøgle:StandardID
eneste information her, er "Standard"

Endelig problemet!!!

Når jeg laver forms med kun én relation, kan jeg lave det pænt med
tekstbokse, men når jeg skal lave en form med denne omgang relationer,
kan jeg se objekterne i designvisning, men der er INTET når jeg åbner
den i formularvisning. så kan jeg overføre den fra detaljesektionen
til formularhovedet, der kan jeg se den, men ikke indtaste værdier...
PIS!!!
Jeg har allerede spildt nogle dage pga. dette problem og min chef er
begyndt at spørge til afleveringsdatoen... Ellers er jeg nødt til at
samle flere unødvendige felter i de andre tabeller, men der må være en
måde hvorpå det kan laves...

På forhånd tak

Fra : Troels Arvin

Dato : 23-02-05 16:26

On Wed, 23 Feb 2005 06:49:35 -0800, Kim wrote:

> Jeg er igang med en database i Access 2k
[...]
> [...]
> tekstbokse, men når jeg skal lave en form med denne omgang relationer,
> kan jeg se objekterne i designvisning, men der er INTET når jeg åbner

Prøv dk.edb.database.ms-access

Fra : Kim

Dato : 24-02-05 08:40

Troels Arvin <troels@arvin.dk> wrote in message news:<pan.2005.02.23.15.25.38.900306@arvin.dk>...