SQL bøvl MSSQL vs Access
Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 22-02-05 22:30

Jeg er løbet ind i et temmelig dumt problem, som jeg ikke lige kan finde en
løsning på

Jeg har en løsning som køre på en MS SQL 2000 server, hvor jeg har følgende
SQL kald som fungere ( har kørt i mindst 1 år)

SELECT s.Segmentid, k1.Titel AS segment_titel, k2.Titel AS
familie_titel, k3.Titel AS klasse_titel, k4.Titel AS vare_titel
FROM Artikkelsegmenter s INNER JOIN
TB_klasse k1 ON s.Segment = k1.Segment AND k1.Familie = '00' AND k1.Klasse
= '00' AND k1.Vare = '00' INNER JOIN
TB_klasse k2 ON s.Segment = k2.Segment AND s.Familie = k2.Familie AND
k2.Klasse = '00' AND k2.Vare = '00' INNER JOIN
TB_klasse k3 ON s.Segment = k3.Segment AND s.Familie = k3.Familie AND
s.Klasse = k3.Klasse AND k3.Vare = '00' INNER JOIN
TB_klasse k4 ON s.Segment = k4.Segment AND s.Familie = k4.Familie AND
s.Klasse = k4.Klasse AND s.Vare = k4.Vare
WHERE (s.ArtikelID = 56)

Der skal nu laves en miniløsning (Mobil offline) som skal gøre på en Access
databasen, hvor samme SQL kald bruges, men her kommer der en fejl
"Joinudtrykket understøttes ikke", hvor den fejler på *k1.Familie =
'00'*!!!!!!!!!!!!

SQL kaldet virker fint i mod min SQL via QA, men ikke i en Access Database.
Nu må jeg indrømme, at jeg ikke er den store SQL haj, så kan kaldet måske
omskrives til noget MS Access kan forstå?

Allan Schuster Bach

Fra : Jan Bachman

Dato : 23-02-05 00:12

>SQL kaldet virker fint i mod min SQL via QA, men ikke i en Access Database.
>Nu må jeg indrømme, at jeg ikke er den store SQL haj, så kan kaldet måske
>omskrives til noget MS Access kan forstå?

Gæt: Skriv "TB_klasse AS k1" i stedet for "TB_klasse k1"

Prøv evt. at bruge Access' QBE til at designe dit udtryk fra bunden.
Så får du udtrykket foræret i Access' dialekt.

/Jan