Samle 2 paradox databaser i 1??
Fra : steelman

Dato : 20-02-05 14:51

Hej,

Jeg skal lige med det samme sige, at jeg ikke har særlig meget
forstand på databaser o.l. Så derfor - bær over med mig

Jeg sidder med et program som er lavet i Paradox Runtime 9. Programmet
er kort fortalt lavet til at holde styr med en masse lejligheder.

Men jeg vil høre, om det er muligt at samle dataene fra 2 databaser
som har ligget på hver deres computer til én samlet database hvor al
dataene ligger i?
(det skyldes at to afdelinger skal slåes sammen...)

Kan I beskrive for mig hvordan det kan gøres og hvilke programmer det
kræver?

Fra : steelman

Dato : 23-02-05 13:06

Er der ikke nogen der har nogle forslag?? :-|

Fra : Troels Arvin

Dato : 23-02-05 14:14

On Wed, 23 Feb 2005 04:05:57 -0800, steelman wrote:

> Er der ikke nogen der har nogle forslag?? :-|

Der er åbenbart ingen Paradox-udviklere i denne gruppe. I dit sted ville
jeg prøve comp.databases.paradox.

Fra : Kasper

Dato : 24-02-05 10:15

Okay - det prøver jeg. Tak for foreslaget

Fra : SEJ

Dato : 25-02-05 19:29

Hej Steelman

Tag en backup af begge DB

LINK tabellerne til Ms acces DB, giv et navn der adskiller tabellerne fra
hver deres DB, vælg den den DB der skal være den endelige, se hvad der
ligger af produktionsdata samt nøgler, append data til din endelige DB,
juster evt nøgler i append script hvis det ikke foretages aut., find evt.
sequences eller tabeller der indeholder oplysninger om hvor langt disse
nøgler er nået, opdater disse.

Start applikation og frygt det værste

Fra : Kasper

Dato : 26-02-05 11:32

SEJ wrote:
> [...]
> juster evt nøgler i append script hvis det ikke foretages aut., find evt.
> sequences eller tabeller der indeholder oplysninger om hvor langt disse

Uha - så meget er jeg overhoved ikke inde i det her... Så jeg kan slet
ikke følge med Kan du beskrive det lidt mere uddybende?

/Kasper

Fra : Leif Neland

Dato : 24-02-05 08:50

steelman wrote:
> [...]
> dataene ligger i?
> (det skyldes at to afdelinger skal slåes sammen...)

Uden at komme ind på hvordan man samler data fra de to baser rent teknisk,
så er det første, der skal afgøres om alle nøgler er unikke.

Altså kan Hansen fra afdeling 1 have samme medlemsnummer som Petersen fra
afdeling 2?

Så skal folk have nye medlemsnumre, og så er det med at holde tungen lige i
munden...

Du skal nok have fat i den, der udviklede programmet i sin tid.

Leif

Fra : Kasper

Dato : 25-02-05 10:06

Leif Neland wrote:
> Så skal folk have nye medlemsnumre, og så er det med at holde tungen lige i
> munden...
>
> Du skal nok have fat i den, der udviklede programmet i sin tid.
>
> Leif

Jep - det tror jeg også... Ville bare være lækkert hvis man selv kunne
gøre det (læs: slippe for at betale for det)

Kasper

Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 25-02-05 17:55

"Kasper" <steelman200231@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Jep - det tror jeg også... Ville bare være lækkert hvis man selv kunne
> gøre det (læs: slippe for at betale for det)
>
> Kasper

Har du mulighed for at /kan du bruge Pascal eller Delphi, er det faktisk
lige programmet til at lave det med. Men de er ikke specielle
databaseprogrammer, men generelle udviklingsprogrammer!
/Kurt