Automatisk opdatering af felt i Access tab~
Fra : Niels

Dato : 15-02-05 22:33

Hej,

Jeg har et lille problem, som jeg ikke rigtig kender omfanget af. Jeg
troede det var legende let at lave, men nu har jeg givet op.

Problemet er, at jeg har en tabel i Access 2000, denne tabel bliver
brugt som grundlag (back-end) for et lille program. Dette lille
program tilføjer bl.a. id, varenr, navn og kategori til "PRODUKT"
tabellen.

Jeg har imidlertid en komplet liste med både varenr og kategori
oprettet i en anden tabel kaldet "KATEGORI".

Mit ønske er, at når jeg indtaster et nyt varenr i min PRODUKT tabel,
så henter den automatisk kategori fra KATEGORI tabellen og skriver det
ind i PRODUKT tabellens kategori tabel.

Pga. det lille program jeg har kørende, så er det vigtigt at det hele
sker i tabeller og ikke i forespørgsler - er der nogle der har nogle
gode forslag?

Mvh
Niels

Fra : Troels Arvin

Dato : 15-02-05 23:45

On Tue, 15 Feb 2005 13:33:23 -0800, Niels wrote:

> Problemet er, at jeg har en tabel i Access 2000

Benyt venligst gruppen dk.edb.database.ms-access.

Fra : Niels

Dato : 16-02-05 07:34

Troels Arvin <troels@arvin.dk> wrote in message news:<pan.2005.02.15.22.44.56.374947@arvin.dk>...

> Benyt venligst gruppen dk.edb.database.ms-access.

Første gang, jeg bruger sådan en gruppe, jeg går ud fra at jeg bare
opretter den på ny i den rigtige gruppe - Tak