Udtræk fra MySQL database
Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 13-02-05 18:50

Jeg har i min database en tabel indeholdende kolonner med forskellige
brugeroplysninger, f.eks. navn, brugernavn, kode, e-mailadresse osv.
Jeg vil nu gerne sende et nyhedsbrev til alle brugerne, men hvordan får
jeg hevet en liste over deres e-mailadresser ud af databasen?

Funktionen "Export" i PhpMyAdmin kan jeg kun få til at eksportere al
data i et sammensurium, men det er givetvis mig der er både blind og dum
:)

Brugernes e-mailadresser ligger i kolonnen "email" og tabelnavnet er
"brugere", hvad skal jeg smide i hovedet af den (gennem phpmyadmin??)
for at den giver mig en liste med alle e-mailadresserne (og KUN dem)?

På forhånd tak

--
Michael

Fra : JMo.

Dato : 13-02-05 19:24

Michael Kjærsgård wrote:

> Funktionen "Export" i PhpMyAdmin kan jeg kun få til at eksportere al
> data i et sammensurium, men det er givetvis mig der er både blind og dum
>:)

Du skal først via fanen "SQL" for at vælge hvilke data du vil eksportere.

Her indtaster du den SQL-query der hiver de rette data ud (SELECT email
FROM brugere)

Under resultaterne finder du linket "Export" - hvorefter du vælger hvillket
format du vil have resultatet i.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 13-02-05 21:18

> Her indtaster du den SQL-query der hiver de rette data ud (SELECT email
> FROM brugere)

Du skal have mange tak :)

--
Michael