Syg Oscar
Fra : Carsten Nielsen

Dato : 03-05-05 20:15

Hej NG!

Min Røde Oscar er syg. Jeg har to store eksemplarer, og den ene ser meget
mærkelig ud. Det er kommet siden i går aftes, der var intet at se da jeg gik
i seng. Da jeg så kommer hjem fra arbejde i dag, kan jeg se at den er helt
gal. Mange af dens skæl er faldet af i store områder, (ser nærmest ude som
den har skrabet hen ad en ru sten) den "hiver" efter vejret og har nogle små
"tråde" inde i munden. Har mistet farve i finnerne og de er lasede. Den
svømmer sløvt rundt, hvor den ellers plejer at være ret aktiv. Der er nogle
lange "tråde" foran begge øjne, hvor der sidder nogle "små perler" på.
Jeg ved den ikke bare har fået klø af den anden fisk - de kan ellers godt
tage nogle ordentlige ture! - for det er den dominerende af de to - han? - ,
men hvad kan der være galt med den?? Nogen idéer??

Med venlig hilsen
Carsten Nielsen