Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
40 år gammel konto ?
Fra : JytteJ

Dato : 02-05-05 11:25

Min gamle onkel som har bor og har boet i Canada de sidste 40 år, har en
gammel bankbog med penge på, i Låne og Sparekassen i Horsens !! (hi hi ).
Den eksisterer skikkert ikke mere, men kan han få fat i de penge på en eller
anden måde ?
Gode ideér efterlyses.

JytteJ

Fra : nvm

Dato : 02-05-05 12:20

JytteJ skrev:
> [...]
> Den eksisterer skikkert ikke mere, men kan han få fat i de penge på en eller

Hvis han ikke har oplyst sparekassen om sin nye adresse, kan det blive
meget svært, da skattevæsenet for et par år siden inddrog alle konti i
danske pengeinstitutter, der ikke kunne findes en ejer til....

Fra : JytteJ

Dato : 02-05-05 13:00

"nvm" <nvm@pengemand.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis han ikke har oplyst sparekassen om sin nye adresse, kan det blive
> meget svært, da skattevæsenet for et par år siden inddrog alle konti i
> danske pengeinstitutter, der ikke kunne findes en ejer til....

tak for oplysningen.
Ved du (eller en anden) hvilken del af skattevæsenet som har foretaget den
manøvre ?
Måske kan der dispenseres når min onkel rent faktisk eksisterer ??

VH.
Jyttej

Fra : nvm

Dato : 02-05-05 14:06

> [...]
> manøvre ?
> Måske kan der dispenseres når min onkel rent faktisk eksisterer ??

Jeg kan ikke huske hvilken del, men jeg ville starte i

Told- og Skattestyrelsen
Østbanegade 123
2100 København Ø

toldskat@toldskat.dk

Træffetid:
Mandag - torsdag 08.30 - 16.00
Fredag 8.30 - 15.30

Telefon: 7237 9000

Fra : alexbo

Dato : 02-05-05 13:15

"JytteJ" skrev

> Min gamle onkel som har bor og har boet i Canada de sidste 40 år, har en
> gammel bankbog med penge på, i Låne og Sparekassen i Horsens !! (hi hi ).
> Den eksisterer skikkert ikke mere,

Næh tilsyneladende ikke, den er nok købt op/fusioneret med et andet
pengeinstitut.
Jeg ville prøve at skrive til finanstilsynet <Finanstilsynet@ftnet.dk>, om
de kan hjælpe med at opklare hvad der sket med kontoen.
Den er forhåbentlig til stede i et andet pengeinstitut, muligvis spærret
p.g.a. manglende cpr nr.

Du kan også forsøge at skrive til et pengeinstitut eller måske biblioteket i
Horsens, og høre om de ved hvad der er blevet af låne og sparekassen.

mvh
Alex Christensen

Fra : JytteJ

Dato : 02-05-05 14:52

> [...]
>
> Du kan også forsøge at skrive til et pengeinstitut eller måske biblioteket
> Horsens, og høre om de ved hvad der er blevet af låne og sparekassen.

tak til jer begge for nogle gode ideér jeg kan komme videre med.

VH:
JytteJ