babyalarm/walkie spm????
Fra : mugge

Dato : 01-05-05 19:25

Hej

Vi har et walkie-talkie sæt som vi bruger som babyalarm med vox funktionen.
Problemet er at når walkien modtager et signal "udefra" så transmitteres
signalet også i senderen (som liggerinde ved barnet) med deraf føgende
opvågninger................

Hvad gør vi (forkert)? Duer en walkie ikke til formålet?

mvh

VK

Fra : Lars Raaby

Dato : 01-05-05 20:04

mugge skrev:
> [...]
> opvågninger................
>
> Hvad gør vi (forkert)? Duer en walkie ikke til formålet?

Hvad er det for en model i har?

--
MVH
Lars Raaby

Fra : Nette

Dato : 01-05-05 20:17

"mugge" skrev > Vi har et walkie-talkie sæt som vi bruger som babyalarm med
vox funktionen.

> Hvad gør vi (forkert)? Duer en walkie ikke til formålet?

Ingenting og jo.
I skal bare klippe stikket af et par billige høretelefoner til en walkman
el. lign, og sætte i babyens del.

Nette

Fra : mugge

Dato : 01-05-05 20:42

Hej

De hedder Twintalker 3700 - og der er desværre ingen udgang til
hovedtlf.......................

VK

Fra : Per H

Dato : 01-05-05 23:33

mugge wrote:
> Hej
>
> De hedder Twintalker 3700 - og der er desværre ingen udgang til
> [...]
man kan evt lige skrue Baby-delen fra hinanden, og klippe ledningen til
højtaleren... så kan den jo loddes sammen igen - hvis man har behov for
det :) (når nu det ikke er muligt at sætte hovedtelefon-stik i)

VH Per

Fra : Nette

Dato : 02-05-05 11:01

"mugge" skrev

> De hedder Twintalker 3700 - og der er desværre ingen udgang til
> hovedtlf.......................

Er du 100% sikker på, der ikke sidder et lille hul under en eller anden godt
skjult gummilap?
Her inde http://kortlink.dk/s2n står der nemlig, at der er "Headset
connection".

Nette

Fra : mugge

Dato : 02-05-05 19:09

Hej Nette

hehe må jo tilstå at der faktisk gemte sig en headset indgang under en
gummiflap på toppen..................

Kan det passe at walkien skal stå meget tæt på barnet for at blive
aktiveret?

Takker alle for svar.

Fra : hamselv\(DKMC\)

Dato : 02-05-05 19:22

"mugge" <mogenslarsen2003FJERN> skrev i en meddelelse
> Hej Nette
> Kan det passe at walkien skal stå meget tæt på barnet for at blive
> aktiveret?
> VK

Vi har et par twinwalker 1000 tror jeg det er.

Det der vox der, skal helt op på 5 og vores skal hænge i en snor med
speakerdelen lige ud for munden før vi får det første grynt med

Der skal meget græden til før den slår til, eller også er det nogle bestemte
tonelejer hvor den går igang.
Vi har ikke fundet helt ud af det endnu.

Nu ligger de bare på et skab og samler støv og vi bruger igen vores
Phillips.

hamselv herfra
--
www.hamselv.org

Fra : Nette

Dato : 02-05-05 20:16

"mugge" skrev

> hehe må jo tilstå at der faktisk gemte sig en headset indgang under en
> gummiflap på toppen..................

Godt så! Heldig I fandt den.

> Kan det passe at walkien skal stå meget tæt på barnet for at blive
> aktiveret?

Det problem havde vi ikke her med vores de billige walkier. Den stod på en
reol ved siden af vuggen.

Nette

Fra : Mus

Dato : 02-05-05 09:40

vi havde samme problem med vores. For det første kan man finde en anden og
bedre kanal og for det andet proppede min kære mand en afknækket tandstik
ind i et stik, hvorpå der står sp. Om det så er høltaler stikket ved jeg
ikke. Stikket er under en lille klap/låg - måske er det det samme for dine
walkier? Vores er mærket Hoffer og er faktisk super gode (og billige)

LN

mugge <mogenslarsen2003FJERN@yahoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:42751ef5$0$76563$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Fra : karsten & Pia

Dato : 02-05-05 11:17

"mugge" <mogenslarsen2003FJERN@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> deraf føgende opvågninger................
>
> Hvad gør vi (forkert)? Duer en walkie ikke til formålet?

og det er kun den ene der står på vox funktion eller??
Er der i brugsanvisningen beskrevet hvordan du bruger den som babyalarm, så
prøv at gå det igennem trin for trin.

MVH Pia

Fra : Iben Holst

Dato : 05-05-05 12:42

Hej...

Vi bruger også walkie talkie som babyalarm og vi har yderet sjældent andre
på samme linie. Men det lader sig også kun gøre fordi vore er med
subkanaler - er jeres også det ??

Hvis vi har vore til at stå på eks. ren kanal 7, så kan vi forvente en del
støj og andres samtaler.... men når vi også vælger en subkanal, støder vi
sjældent på problemet.

Iben