Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Kursudsving på norske kroner?
Fra : Jakob

Dato : 30-04-05 00:38

Hej!

En kollega fortalte mig idag at han tit køber norske kroner om foråret, når
han skal til Norge om sommeren.
For om foråret er kursen lavere, siger han. Om sommeren kan den godt komme
op over en krone, har han sagt.

Nu skal vi til Norge i august og så tænkte jeg på om der findes en oversigt
over NOK's kursforløb hen over året. Passer det at den svinger så
forudsigeligt hvert år?
For så kunne jeg da godt finde på at købe lidt lommepenge nu...

--
Hilsen Jakob

Fra : Mark Beaumont

Dato : 30-04-05 00:59

Jakob wrote:
> findes en oversigt over NOK's kursforløb hen over året.

http://www.valutakurser.dk

Vh Mark

Fra : Jakob

Dato : 30-04-05 09:13

> http://www.valutakurser.dk

- Tak for det hurtige svar.

--
Hilsen Jakob

Fra : Ivar

Dato : 01-05-05 11:56

Jakob skrev:

> Passer det at den svinger så
> forudsigeligt hvert år?

Nej, kurser er ikke forudsigelige. Hvis en valuta begynder at
vise tendenser til forudsigelighed, bliver der spekuleret i det,
hvilken trækker kursen i den modsatte retning.

Ivar Magnusson