Titelbar i fullscreen
Fra : Kim Brabrand

Dato : 29-04-05 11:22

Hej!

Er der nogen der kan fortælle hvordan, jeg får titelbaren til at
forsvinde, når jeg åner et pop-up vindue i fullscreen.
Problemet er opstået efter, Wndows XP, Service Pack 2 blev
lanceret.

Kan ses
her:http://brabrand.dk/fullscreen_test/fullscreen_test.html

Problemet opstår kun, når siden køres via nettet.
Åbnes siden lokalt fra harddisken, er der ingen problemer.

Med venlig hilsen
Kim

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-04-05 12:13

Kim Brabrand skrev:

> Er der nogen der kan fortælle hvordan, jeg får titelbaren til at
> forsvinde, når jeg åner et pop-up vindue i fullscreen.

Det kan du formentlig ikke få lov til. I forvejen kan du ikke åbne
vinduer i fuldskærm generelt - mig bekendt virker det kun i IE.

> Problemet er opstået efter, Wndows XP, Service Pack 2 blev
> lanceret.

SP2 rettede en lang række sikkerhedsproblemer med IE - jeg kan sagtens
forestille mig at blokering af fuldskærm via javascript er blandt disse
ting.

> her:http://brabrand.dk/fullscreen_test/fullscreen_test.html

Hm - vil du have at vi skal slå pop op-beskyttelsen fra for at se
vinduet? Hvis jeg skal kigge på det, må du lægge et link på siden i
stedet for at generere vinduet direkte.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kim Brabrand

Dato : 29-04-05 12:57

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Det kan du formentlig ikke få lov til. I forvejen kan du ikke åbne
> vinduer i fuldskærm generelt - mig bekendt virker det kun i IE.

Det er ok at det kun virker i IE

> SP2 rettede en lang række sikkerhedsproblemer med IE - jeg kan sagtens
> forestille mig at blokering af fuldskærm via javascript er blandt disse
> ting.

Ja, jeg er forberedt på, at der ikke er så meget at gøre ved det.

> Hm - vil du have at vi skal slå pop op-beskyttelsen fra for at se
> vinduet? Hvis jeg skal kigge på det, må du lægge et link på siden i
> stedet for at generere vinduet direkte.

Ok. Her er et link, så filerne kan hentes ned direkte. Håber det er det
du mener... Og tak fordi, du vil kigge på det:
http://brabrand.dk/fullscreen_test/fullscreen_test.zip
Det er to html´er og en swf. "fullscreen_test.html" åbner
"fullscreen_indhold.html" som åbner "fullscreen_test.swf"
Husk, det virker lokalt. Det er kun via internettet det ikke virker

Mvh
Kim

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-04-05 14:16

Kim Brabrand skrev:

> Det er ok at det kun virker i IE

Hm - <http://html-faq.dk/2021.asp>.

Hvis siden også fungerer uden fuldskærm, kan det være o.k., men generelt
giver jeg ikke meget for ideen om at det kun behøver at virke i IE.

> Ok. Her er et link, så filerne kan hentes ned direkte. Håber det er det
> du mener...

Nej. Problemet med det link du gav før er at pop op-vinduet bliver
fanget af browseren fordi det åbnes uden at klikke på noget.

> http://brabrand.dk/fullscreen_test/fullscreen_test.zip

Ovenstående link kræver at man selv skal pakke det ud og lægge det op på
en server - hvorefter man får samme problem med pop op-blokeringen.

Jeg vil foreslå dig at lave et link på den side du linker til, sådan at
man kan klikke for at åbne pop op-vinduet. Det er generelt også en god
ide, da mange i dag vil have blokeret for ikke-requestede pop
op-vinduer.

NB: Du behøver ikke citere min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen