Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Søger tips vedr ansøgning om lån
Fra : ØkonomiFisk

Dato : 29-04-05 07:52

Hej Nyhedsgruppe!

Nu har jeg et par små klartgældsposter som jeg meget gerne vil have samlet
ét sted.

Når jeg skal ansøge, f.eks. hos Citibank, Skandiabanken etc. er følgende så
fordele eller ulemper:

- Indestående på opsparingskonto?
- A-kasse medlem?
- Indestående på almindelig bankkonto?
- Kreditkort, f.eks. hos Statoil, Acceptcard etc.?

Har i andre tips eller råd i denne situation, der selvfølgelig holder sig
indenfor lovens grænser ?

Tak på forhånd.

Ø. Fisk

Fra : anders majland

Dato : 29-04-05 10:37

> Når jeg skal ansøge, f.eks. hos Citibank, Skandiabanken etc. er følgende
> så fordele eller ulemper:

Skandiabanken giver som hovedregel udden sikkerhed en kassekredit af samme
størrelse som ens månedslån - såfremt lønnen går ind hos dem. Jeg husker
ikke at de spurgte meget til økonomi. Det var vist en årsoversigt fra
skattevæsenet og et par lønsedler.

Fra : ØkonomiFisk

Dato : 29-04-05 17:46

meddelelse news:42720641$0$79457$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> størrelse som ens månedslån - såfremt lønnen går ind hos dem. Jeg husker
> ikke at de spurgte meget til økonomi. Det var vist en årsoversigt fra

Tak for respons.
Søgte du via deres hjemmeside eller hvordan?

Fra : ellisa

Dato : 29-04-05 18:30

"ØkonomiFisk" <bourne"nospam"@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> - A-kasse medlem?
> - Indestående på almindelig bankkonto?
> - Kreditkort, f.eks. hos Statoil, Acceptcard etc.?

Umiddelbart vil jeg mene at det er en fordel at være A-kasse medlem - så er
de sikre på at man har en vis indtægt hvis man mister sit job (læs: stadig
kan betale sine afdrag).
Indestående på opsparing: Jo mere jo bedre. Så kan de se at man har en
nogenlunde økonomisk sans.
Alm. bankkonto: Vel det samme.
Kreditkort: Ja, den kan jeg ikke lige greje. Enten kan det betyde at hvis
man er godkendt hos eks. Statoil, så kan man ikke være helt umulig, og
derfor vil de også gerne godkende en - eller det kan betyde at man så er en
som søger diverse kviklån hvor man kan komme til det, og så blinker den røde
lampe..... de vil måske gerne have at man afvikler dem for at have råd til
at betale afdrag det nye sted.

Jeg ved det ikke. Har aldrig søgt et sådant lån, så mere kan jeg desværre
ikke hjælpe.

Fra : Knud Thomsen

Dato : 29-04-05 19:26

Det er klart en fordel at opgive alle disse infirmationer. De viser alle, at
du har lidt check på dit liv - og ikke mindst din økonomi.

Knud

Fra : ØkonomiFisk

Dato : 30-04-05 10:08

> [...]
> - Kreditkort, f.eks. hos Statoil, Acceptcard etc.?
>
> Har i andre tips eller råd i denne situation, der selvfølgelig holder sig

Jeg tænker, at banken, ved indestående i opsparing, vil have den holdning,
at de kan bruges først. Men selvfølgelig er det også tegn på en vis
økonomisk sans/overskud.