bleer?
Fra : Mus

Dato : 28-04-05 18:16

Hej

Anna vejer nu 2870 g og er 5 uger.
Indtil videre har jeg ikke skullet spekulere over bleer for ugvalget af
bleer til spædbørn under tre kilo er ikke stort - Libero er vist de eneste.

Men hun fylder bleen godt(med bæ) og nu tror jeg snart vi skal op i en
større ble.

Hvad er jeres erfarringer mht bleer til 3-6 kilo.

Ønsker ingen lotion i bleen. Den må ikke være for stiv og ja mindst mulig
lækage og rød numse. Hvilke har i haft bedst erfarringer med?

Ærgerligt man ikke kan købe sådanne 5-10 stks prøvepakker - så kunne man jo
bare prøve sig frem.

LN

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-05 18:15

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse news:42711663$0$23095

> Hvad er jeres erfarringer mht bleer til 3-6 kilo.
>
> Ønsker ingen lotion i bleen. Den må ikke være for stiv og ja mindst mulig
> lækage og rød numse. Hvilke har i haft bedst erfarringer med?

Har gode erfaringer med Vibelle fra Aldi. Kan dog ikke helt huske, hvor
langt de går ned i størrelse.

>Ærgerligt man ikke kan købe sådanne 5-10 stks prøvepakker - så kunne man jo
>bare prøve sig frem.

Kan man ikke få en masse prøveting, når man venter sig eller lige har født ?
Det er måske ikke includeret bleer ?
Anyway- vi har været igennem snart alle mærker af bleer, og Vibelle + Libero
er de to mærker vi har haft bedst erfaring med. Det er dog et par år siden,
at vores yngste smed bleen, så der kan sikkert være sket meget med bleerne
siden. De udvikler jo hele tiden bleerne, så de bliver bedre og bedre....

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Mus

Dato : 28-04-05 19:54

Buffy <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:42711aac$0$174$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Har gode erfaringer med Vibelle fra Aldi. Kan dog ikke helt huske, hvor
> langt de går ned i størrelse.

Ja dem har jeg også hørt meget godt om. Aldis engangsvakeklude er også de
blødeste.

> Kan man ikke få en masse prøveting, når man venter sig eller lige har født
?
> Det er måske ikke includeret bleer ?

Jo men det er kun Pampers. Har fået to libero bleer(to forskellige
størrelser) i prøve.

LN

Fra : ellisa

Dato : 28-04-05 19:12

> [...]
> Indtil videre har jeg ikke skullet spekulere over bleer for ugvalget af
> bleer til spædbørn under tre kilo er ikke stort - Libero er vist de

Næh, Pampers laver nu også nogle - men når du ikke vil have lotion, så duer
de jo ikke.

Ellers er der Minirisk til newborn. De er ganske udmærkede. Ikke noget
særligt, men kan det de skal...... Mere hvis du ville have noget at vælge
imellem.
Mener også at Huggies engang havde en newborn, men dem laver de vist ikke
mere.

Min søn brugte rent faktisk newborn bleer til han var over de 4 kg (libero).
Derefter skiftede vi til Aldis (4-9 kg) og derefter Libero, som vi stadig
sværger til. Nu er han så bare oppe i Maxi+ størrelsen (10-14 kg).....det
går stærkt.

Han vejede 2950 ved fødslen, men på hospitalet brugte han præmaturbleer, da
newborn faktisk var for store til ham *SS*

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 28-04-05 19:43

ellisa (virker@ikke) skrev :

> Ellers er der Minirisk til newborn. De er ganske udmærkede. Ikke noget
> særligt, men kan det de skal...... Mere hvis du ville have noget at
> vælge imellem.

Dem har vi "uheldige" epsidoder med pga. "defekt" bæbarriere?

--
Peter Thomas Fischer
http://www.fischer.as & http://www.humlebæk.dk

Fra : ellisa

Dato : 28-04-05 21:18

"Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> skrev i en meddelelse

> Dem har vi "uheldige" epsidoder med pga. "defekt" bæbarriere?

Æv - kedelig erfaring at have...... *GG*

/ellisa

Fra : Bea Brun

Dato : 29-04-05 07:11

"ellisa" <virker@ikke> skrev i en meddelelse

> "Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> skrev i en meddelelse

> Æv - kedelig erfaring at have...... *GG*
>
> /ellisa
Hvis du sender mig en adresse, har jeg en minirisk i den lille bitte
størrelse, som af mystiske årsager har forputtet sig og først er dukket op
nu, hvor han vejer over 9 kg. Vi brugte udelukkende minirisk indtil han var
et ½ år, de to mindste størrelser, og vi har aldrig haft problemer med rød
numse. Men ved de seks måneder begyndte minirisk ikke at kunne holde ham tør
om natten, så vi skiftede til pampers, og de suger helt vildt. Så dem er vi
fortsat med, og vi er nu begyndt med aktivfit (selv om der er lotion i), nu
hvor han så småt går selv.
Venlig hilsen Bea

Fra : ellisa

Dato : 29-04-05 13:20

"Bea Brun" <bea@rome.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> dem er vi fortsat med, og vi er nu begyndt med aktivfit (selv om der er
> lotion i), nu hvor han så småt går selv.

Tak for tilbuddet, men nu hvor bettemanden er blevet 15 mdr. og vejer 12 kg,
så er det nok ikke helt aktuelt længere *SS*

Vi har også været glade for Active-Fit, indtil "vi" begyndte at få rød numse
af dem. Æv - de er ellers supergode i faconen.

/ellisa

Fra : Mus

Dato : 28-04-05 20:01

ellisa <virker@ikke> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a9105$42712765$3e3d8433$32663@news.arrownet.dk...

> Næh, Pampers laver nu også nogle - men når du ikke vil have lotion, så
duer
> de jo ikke.

Ok dem har jeg så ikke set. Har kun set dem fra 3-6 kilo. Nå men pyt, hvis
de jo er med lotion.

> [...]
da
> newborn faktisk var for store til ham *SS*

Ok Anna vejede 1728 g ved fødslen men har faktisk godt kunnet passe Libero's
små bleer. De er selvfølgelig lidt store i starten, men det kunne sagtens
gå. Har prøvet at give hende en pampers på nu(3-6 kilo) fra en af de
prøvepakker jeg har modtaget. Der er sikkert lotion i, men pyt for de par
stykker, der er i en prøvepakke går det nu nok.

Tak for tippet.

LN

Fra : ellisa

Dato : 28-04-05 21:23

> [...]
> prøvepakker jeg har modtaget. Der er sikkert lotion i, men pyt for de par
> stykker, der er i en prøvepakke går det nu nok.

Selv tak *S*

Jeg ved ikke om der er lotion i de pampers-bleer du har prøvet. Det er
nemlig ikke alle modellerne det gælder for - ved bare at der er det i
newborn, for det oplyste de da jeg spurgte.

Sjovt så forskellige i formen børn kan være, ang. bleer..... lillemanden var
simpelthen så slank, at newbornbleernes velcro var nødt til at lappe over
hinanden. *SS*

Jeg kiggede på en præmaturble i Jalsøe forleden (de har dem til fri
afbenyttelse i puslerummet - alle størrelser, ikke kun de små) og jeg kunne
slet ikke fatte at han har kunnet være i sådan en.....

Med lidt held kunne jeg måske få den til at dække den ene balle *GG*

Nyd din lille Anna rigtig meget - de bliver bare så hurtigt store.....
Jeg har fulgt med i fortællingen om hende (kunne desværre ikke se billedet)
og jeg er vildt imponeret over så hurtigt hun vokser.
Tænk at hun næsten har fordoblet sin vægt på 5 uger.

Jeg er næsten skruk igen..... min "lille baby" er 15 måneder, og jeg
saaaaaavner at have en rigtig lille baby at nusse om og sove med på maven.

/ellisa

Fra : Mus

Dato : 28-04-05 22:45

> [...]
var
> simpelthen så slank, at newbornbleernes velcro var nødt til at lappe over

Ja min lille pige har en lille rumpe( ikke arvet fra mor her) og en stor
mave he he (kunne godt være arvet fra mor)
Men har fået at vide det nok skal fordele sig. Det er vist lidt typisk når
de er så små.

> [...]

> Nyd din lille Anna rigtig meget - de bliver bare så hurtigt store.....
> Jeg har fulgt med i fortællingen om hende (kunne desværre ikke se

Hvorfor kunne du ikke se billedet?

Ja jeg er heldigvis begyndt bare at nyde. Jeg har haft lidt svært ved det
pga jeg ikke har kunnet slippe min bekymring for hende. Selv om hun ikke er
vildt for tidligt født - kom jeg hele tiden til at tænke på hende som meget
for tidligt født pga hendes lave vægt. Og var/er så bange for der skal ske
hende noget. Fik hun nu nok mad - hvad hvis hunblev forkølet etc Det er da
blevet bedre. Og nu har jeg efterhånden mange stunder, hvor jeg bare slapper
af og nyder hende.

He he nu tror jeg på kærlighed ved første blik.

> og jeg er vildt imponeret over så hurtigt hun vokser.
> Tænk at hun næsten har fordoblet sin vægt på 5 uger.

Ja hun tager heldigvis godt fra. Men hun har jo nok også trængt til det.

> Jeg er næsten skruk igen..... min "lille baby" er 15 måneder, og jeg
> saaaaaavner at have en rigtig lille baby at nusse om og sove med på maven.

Det kan jeg godt forstå.
Vil også så gerne ligge med Anne på maven, hvor hun ingen ble har på. Så
numsen kan få godt med luft. Men Anna laver bæ hele tiden og tisser rigtig
meget, så jeg har ikke lige vovet det endnu. Har været ude at købe sådanne
underlag med gummi på den ene side. Håber det kan tage det værste. Hvor der
er indtægter er der jo også udgifter.

Hun var til fem uger undersøgelse i dag. Hun fik kun ros med sig på vejen.
Dejligt.
Hun både tissede og lavede bæ uden bleen på. Ret typisk Anna.

Regner med hun må komme ud og ligge for første gang i næste uge. Det bliver
dejligt.

LN

Fra : ellisa

Dato : 28-04-05 22:57

">> Nyd din lille Anna rigtig meget - de bliver bare så hurtigt store.....
> billedet)
>
> Hvorfor kunne du ikke se billedet?

Kan ikke se binære grupper med min udbyder, desværre.......

> [...]
> slapper
> af og nyder hende.
>
> He he nu tror jeg på kærlighed ved første blik.

Dejligt at du er begyndt at kunne "give slip" på bekymringen. Jeg tror at
alle har den bekymring et eller andet sted, din er nok bare så meget større
pga. det I har været igennem med hende. Så spekulerer man altid lidt ekstra.
*S*
Jo flere gange man så får bekræftet at den lille trives fint, jo mere flyver
bekymringerne væk (eller bliver afløst af nogle andre - min mor bekymrer sig
stadig om mig *GG*)
Det er først inden for de sidste par måneder at jeg ikke har været inde ved
lillemanden konstant for at tjekke om han nu også trak vejret........

Det er så dejligt bare at nyde de unger.......

Før jeg fik barn, så fattede jeg ikke hvordan forældre kunne sidde i flere
timer, bare og kigge på deres børn. Det forstår jeg nu. *S*

For ikke at tale om dem der plastrer deres køleskab til med stregtegninger
fra vuggestuen - og den (i mine øjne, dengang) overdrevne tak de kom med når
børnene kom med tegning nr. 117 den uge......
Nu kan jeg slet ikke VENTE med at få de tegninger op og hænge. Jeg har sågar
prøvet at styrte rundt med et papir, hvis lillemanden havde nuppet en
kuglepen, blot for at kunne få ham til at sætte et par prikker så det kunne
komme op og hænge *GGG*

Til jul havde han (læs: hans dagplejer) lavet et håndaftryk i gave til
farmand og mig. Jeg fik helt tårer i øjnene da jeg pakkede det op. Tænk,
hans første julegave til os *snøft*

Alle de små ting bliver bare SÅ kæmpestore, når man får barn......... Og
alle de store ting betyder ikke det fjerneste *SS*

Lige til sidst vil jeg sige, glæd dig!
Hver eneste dag tænker man, at nu kan han/hun ikke blive mere
kær/nuttet/dejlig - og næste dag så gør de noget nyt, og de bliver bare mere
og mere skønne med tiden.
Jeg frygtede næsten at sønnemand ville blive "kedelig" (ikke så slemt ment)
når han rundede 1-års alderen, men nu hvor han kan give møssere (med stoooor
åben mund), selv kan komme og holde i hånd, og kommer stavrende med sine
kondisko når han vil ud mens han peger på sin jakke og siger "gakka" - ja,
så synes jeg jo næsten at han var "kedelig" da han bare lå og var baby *GG*

Det er bare det skønneste med sådan nogle størrelser *SS*

/ellisa

Fra : Mus

Dato : 29-04-05 12:20

Anna skal spise hver 4. time og vågner hun ikke selv skal jeg vække hende.
Har præsteret at sidde med hende så længe på armene at jeg stort set kunne
vække hende igen på armene. Selv når hun skriger har hun det kæreste
ansigt - den mest nuttede sure mund.

Min mand mener hendes kinder er lidt slidte pga alle mine kys.

Jeg tror jeg storhyler, når hun giver os sit første smil.

Jeg har altid været glad for børn - men havde ikke troet det her var så
stort. Følelserne går jo gennem marv og ben *SS*

Der går ikke mange dage, hvor jeg ikke har tårer i øjnene i bare
taknemmelighed over at det hele gik godt og hun er så skøn og sund og rask,
trods hendes lidt barske start.

LN

Fra : Lars Raaby

Dato : 29-04-05 19:17

ellisa skrev:
> [...]
> så synes jeg jo næsten at han var "kedelig" da han bare lå og var baby *GG*
>
> Det er bare det skønneste med sådan nogle størrelser *SS*

Jeg har det på samme måde.
Dengang han lå i liften var han nem at have med rundt men det var
besværligt med de sutte flasker.
Nu kan han spise det samme som mig men nu er problemet bare at
han ikke er til at styre fordi han sådan løber rundt.

Hver alder sine glæder.....

--
MVH
Lars Raaby

Fra : Lars Raaby

Dato : 28-04-05 20:39

Mus skrev:

> Hvad er jeres erfarringer mht bleer til 3-6 kilo.

Jeg bruger kun Baby Care som kan købes i Netto hvor de altid er
på "tilbud" til 79,95 kr. *g*

--
MVH
Lars Raaby

Fra : Lars Raaby

Dato : 29-04-05 19:05

Lars Raaby skrev:

> Jeg bruger kun Baby Care som kan købes i Netto hvor de altid er på
> "tilbud" til 79,95 kr. *g*

Jeg købte nogle i dag til 69,00 kr om det var en fejl eller de er
sat ned ved jeg ikke.

--
MVH
Lars Raaby

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 28-04-05 22:30

Mus wrote:
> [...]
> mulig lækage og rød numse. Hvilke har i haft bedst erfarringer med?
>
> Ærgerligt man ikke kan købe sådanne 5-10 stks prøvepakker - så kunne

jamen man kan da godt få en masse prøver af ting...
har lige samlet et par links til gratis ting til gravide og babyer ;)

http://images.emmhost.com/BABYBOX/CR_BabyBox.asp?ID=PfOqCzJjXAvPPPv

http://www.boernemad.dk/frontpage.asp

http://www.genetree.com/product/free-kit.asp

http://www.min-baby.dk/slynger/slynger.asp

http://familieportalen.barneguiden.dk/1385.1.html

http://images.emmhost.com/BABYBASICS/messagent-DK.asp?ID=A_BsVQqkazgA~&PARTNER=BILKA

på følgende link kan du se de ugentilige tilbud på bleer, sådan at du kan
planlægge dine indkøb :
http://familieportalen.barneguiden.dk/index.php?id=729&type=1

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : Mus

Dato : 28-04-05 23:18

> jamen man kan da godt få en masse prøver af ting...
> har lige samlet et par links til gratis ting til gravide og babyer ;)

Ja men så vidt jeg ved kun Pampers i de prøvepakker man kan hente i feks
bilka og babysam. Mener de er med lotion. Kan se du har et link med med
unique bleer. Vidste ikke man kunne få prøvepakke fra dem. Så det får jeg
nok fat i - når hun er noget større. Det er ikke de små bleer der er prøver
på.

Tak for linkene.

LN

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 29-04-05 19:33

Mus wrote:

> Hvad er jeres erfarringer mht bleer til 3-6 kilo.

Efter at min datter forlod de helt små bleer har den stået på ALDIs bleer.
Lutter gode erfaringer:

1) De virker.
2) Altid samme faste lave pris - ingen tilbuds-jagt-stress.
3) De er blevet "standard" - der er ikke mere at tænke over.
4) ALDI forhandler også OK skumklude til lav pris.

Voila!

Janus

--
Roskilde University, Denmark.
Department of Technology and Social Science.

Fra : Mus

Dato : 30-04-05 03:36

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:42727d7e$0$79453$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> 3) De er blevet "standard" - der er ikke mere at tænke over.
> 4) ALDI forhandler også OK skumklude til lav pris.

Yep er også tilhænger af deres engangsvaskeklude. Synes de er blødere end de
fleste.
Har dog lige prøvet matas's i dag og de var nu også bløde. Jeg må købe begge
så jeg kan se hvad der er blødest. Kun det blødeste til min baby's numse

Ja jeg prøver helt sikkert også Vibelle, når hun er i den vægtklasse

LN

Fra : Anja

Dato : 30-04-05 13:23

> [...]
> lækage og rød numse. Hvilke har i haft bedst erfarringer med?
>
> Ærgerligt man ikke kan købe sådanne 5-10 stks prøvepakker - så kunne man

Hej

Tillykke med tøsen - godt at høre det går så godt med hende
Prøv at skrive til de forskellige firmaer og bed om prøvebleer i de
størrelser som du skal bruge. Jeg havde de samme problem med min den ældste
da han blev født og jeg skrev til de forskellige firmaer - ikke mails
dengang og jeg fik mange positive svar.
Hilsen
Anja