print side uden printerdialog
Fra : Ukendt

Dato : 28-04-05 13:32

Hej

Er det muligt at lave et script der gør følgende.

Når en bruger trykker på et link/knap, åbnes et nyt browservindue med noget
HTML, samtidig udskrives siden (den der er i det browservindue der åbnes)
Men uden at printerdialogen vises.

Mvh
Regin Madsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-04-05 14:26

"Regin Madsen" <rjm(AT)mrfraggle.dk> skrev:

>Når en bruger trykker på et link/knap, åbnes et nyt browservindue med noget
>HTML, samtidig udskrives siden (den der er i det browservindue der åbnes)
>Men uden at printerdialogen vises.

Nej - heldigvis ikke.

Det ville kunne misbruges, f.eks. kunne man jo lave en side. som
printede et hav af sider med farvebilleder på, uden at man
ønskede det.
--
Knud

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-04-05 15:17

Regin Madsen skrev:

> Når en bruger trykker på et link/knap, åbnes et nyt browservindue med noget
> HTML, samtidig udskrives siden (den der er i det browservindue der åbnes)
> Men uden at printerdialogen vises.

Det kan ikke lade sig gøre. Et javascript kan kalde print-dialogen, men
det kan ikke gå uden om. Det ville også være et sikkerhedsmæssigt
problem hvis det kunne lade sig gøre.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 30-04-05 00:49

> Det kan ikke lade sig gøre. Et javascript kan kalde print-dialogen, men
> det kan ikke gå uden om. Det ville også være et sikkerhedsmæssigt
> problem hvis det kunne lade sig gøre.

Hvad med med kombinationen CSS media print og javascript så vidt jeg husker
er der flere jobdatabaser der automatisk starter udskrift via et link? Uden
at man får dialog boksen. Bare en tanke, det er sjældent jeg udskriver fra
websider.

Men det ville da være sjovt, hvis man kunne sende Dostojevskis samlede
værker til brugernes printer, specielt fordi fra W2K og op så elimineres
prinstspooleren ikke ved en genstart Juhu, der er en printer, så jeg
udskriver.

Jeg kan huske at det var oppe for et par år siden i admin grupperne som et
middel til at blokkere spammeres computere og selvfølgelig tømme deres
printere for både papir og blæk.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Benny Nissen

Dato : 30-04-05 10:49

Johnny Winther Ronnenberg wrote:

> [...]
> at man får dialog boksen. Bare en tanke, det er sjældent jeg udskriver fra

Kan du evt. finde et eksempel ?
Det burde sandeligt ikke kunne lade sig gøre.

--
Benny

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-05-05 22:19

Johnny Winther Ronnenberg skrev:

> Hvad med med kombinationen CSS media print og javascript

Gør ingen forskel mht. printerdialogen.

> så vidt jeg husker er der flere jobdatabaser der automatisk
> starter udskrift via et link?

Man kan kalde printdialogen frem når en side er loadet
(onload="window.print()"). Men udskriften starter stadig først når
brugeren har sagt o.k. til det i printdialogen.

Det er muligvis lukningen af en sådan printside du tænker på - det
har vi haft oppe her i gruppen for ikke så længe siden. Man kan
godt lukke automatisk (hvis det er et pop op-vindue man har oppe),
men det kan godt gå galt, fordi man ikke kan se hvornår siden er
færdig med at blive printet.
--
Jens Gyldenkærne Clausen