Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Den maks. ikke skatteopgivet beløb i banke~
Fra : VK

Dato : 27-04-05 22:56

Er der nogen der kan fortælle mig hvad det maksimelle beløb man kan have
stående på sin bankkonto uden at indtægten fra hvilken skal beskattes ?

Det er rubrik 31 - Kapitalindkomsten der er tale om og kapitalindkomsten
fra den såkaldte indlånsrente

Jeg kan da huske at der ikke plejer stå noget under den rubrik, men det
kan være reglene blevet ændret eller mit beløb med tiden er blevet
større :)

--
PLEASE DELETE _REMOVE_ IN THE ADDRESS LINE BEFORE REPLYING

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 28-04-05 09:12

VK wrote:
> Er der nogen der kan fortælle mig hvad det maksimelle beløb man kan
> have stående på sin bankkonto uden at indtægten fra hvilken skal
> beskattes ?

Al renteindtægt skal beskattes uanset størrelsen, så banken indberetter
selv meget små beløb.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : VK

Dato : 28-04-05 10:56

Kan du henvise til en paragraf der beskrive det ?
Synes jeg ikke jeg kunne finde noget på told & skats hjemmeside

Fra : KNT

Dato : 28-04-05 11:42

"VK" <vk_REMOVE_@vvkv.dk> skrev i en meddelelse
> Kan du henvise til en paragraf der beskrive det ?
> Synes jeg ikke jeg kunne finde noget på told & skats hjemmeside

Bankerne skal indberette alle renteindtægter - hvorfra får du den ide, at
der skulle være en minumumsgrænse?

Knud

Fra : Jonathan Stein

Dato : 28-04-05 12:00

VK wrote:

> Synes jeg ikke jeg kunne finde noget på told & skats hjemmeside

http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=133148&vID=200569&i=41

Der er ingen bundgrænse, men bankerne indberetter så vidt jeg husker kun
beløb i hele kroner, så afhængigt af om de afrunder eller blot skærer
decimalerne væk, giver det jo en grænse på 0,49 - 0,99 kr.

Det er vist også blevet udbredt blandt de større banker at give 0,00%
rente for de første 25.000 kr på kontoen, så det giver jo også en grænse
for renteindtægter... ;-(

M.v.h.

Jonathan

--
Nye produktpakker med mere diskplads, flere postkasser
mere trafik og flere domæner på samme hotel.