Dækstik
Fra : Rasmus Riis

Dato : 27-04-05 20:15

Hej,

Jeg står med en helt ny båd og skal have monteret ekkolod og
kortplotter på min flybrigde. Men hvordan gøres det? Det drejer sig om
3 stik der alle har en diameter på ca. 15mm. Findes der en form for
gennemføringsstik der kan dække for det hul jeg borer for at få dem
igennem og samtidig holde tæt for vandindtrængen? Jeg er meget ked af
at skulle klippe ledningerne over, og søger derfor en form for
gennemføring der kan monteres direkte. Findes det?

På forhånd tak
Rasmus Riis

Fra : Jens Mogensen

Dato : 27-04-05 21:55

Tja, prøv at kigge i diverse bådudstyrskataloger - f.x. på nettet.

En søgning på 'dæksgennemføring' hos Tempo bådudstyr gav 22 forskellige.
Især denne http://www.tempobaadudstyr.dk/product_nautisk.asp?product=24008
ser ud til at dække dit behov - Har selv tre gennemføringer, hvoraf de to er
af stiktypen, og den tredje er den i linken ovenfor.

mvh
Jens

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 27-04-05 23:24

> [...]
> at skulle klippe ledningerne over, og søger derfor en form for
> gennemføring der kan monteres direkte. Findes det?

Hej Rasmus

Jeg ville umiddelbart montere en svanehals, de kan købes færdige i
forskelige diametre afhængig af hvor store din stik er og hvor mange
ledninger du skal have igennem.

kig her, eller søg på svanehals

http://www.watski.dk/www/index.asp

mvh