Døde kæledyr
Fra : Michael Hansen

Dato : 26-05-01 21:15

Hej NG

Er der en venlig sjæl der kunne besvare et spørgsmål. Er det lovligt at
begrave sine kæledyr i egen have?

MVH
Michael

Fra : coppi

Dato : 26-05-01 21:29

Hej Michael.
Det er det nok ikke.
Det kommer sikkert an på hvor du bor(på landet eller i byen) vil jeg tro.
Vi har gjort det med vore 2 gamle hunde , men vi har også 4 HA jord lige
omkring huset.
Måske kan du spørge politiet eller teknisk forvaltning,hvis der ikke er
andre i gruppen der ved det.
coppi

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 26-05-01 21:52

Hej Michael

Ja, det er tilladt at begrave kæledyr i egen havn, dog skal graven være
mindst 1 meter dyb. Læg nogen sten el. brædder over for at rævesikre graven.

håber ikke det er fordi du skal bruge mit svar til noget lige nu.

mange hilsner fra
Bolette

Fra : x Vuf x

Dato : 27-05-01 00:34

Sat, 26 May 2001 22:15:22 +0200, Michael Hansen wrote:

>Er der en venlig sjæl der kunne besvare et spørgsmål. Er det lovligt at
>begrave sine kæledyr i egen have?

Ikke hvis du bor inde i en by! Men spørg dog politiet.

--
Mvh Sonja sonpet***@mixeren.com fjern de 3*
http://www.sonpet.mixeren.com/

Fra : Søs D. Jensen

Dato : 27-05-01 08:44

JO - det er tilladt at begrave sine kæledyr i haven - de må blot ikke være
større end en hund. Du må altså ikke begrave din hest i haven - men gerne
din evt. MEGET store hund.

KH
Søs

x Vuf x <sonpet@***mixeren.com> skrev i en

Fra : \"Poul Erik Rise /SI~

Dato : 28-05-01 11:08

emma@email.dk,Ny-Internet writes:
>JO - det er tilladt at begrave sine kæledyr i haven - de må blot ikke være
>større end en hund. Du må altså ikke begrave din hest i haven - men gerne
>din evt. MEGET store hund.

Helt rigtig. Graven skal ikke være 1 meter dyb, men der skal være 1 meter
jord over, og der skal , så vidt jeg husker, være 1 meter til skel.

Jeg ved ikke om politiet ligger inde med et svar, men din dyrlæge vil
formodentlig gøre det.

Hilsen
Poul Erik Rise

Fra : x Vuf x

Dato : 28-05-01 13:14

Mon, 28 May 2001 12:08:27 +0200, "Poul Erik Rise /SID" wrote:

> [...]
>jord over, og der skal , så vidt jeg husker, være 1 meter til skel.
>Jeg ved ikke om politiet ligger inde med et svar, men din dyrlæge vil

Da kan jeg fortælle dig, at da jeg boede i Svendborg,og skulle
ha' en hund begravet, vidste min dyrlæge ingenting, og jeg måtte
spørge politiet. Men det måtte jeg altså ikke dér!
Jeg boede på toppen af Kongebakken, hvis det si'r nogen noget!

--
Mvh Sonja sonpet@***mixeren.com fjern de tre *
http://www.sonpet.mixeren.com

Fra : Lene & Bjarne

Dato : 31-05-01 22:06

Hej Michael.

Jeg var i den ulykkelige situation for 2 år siden nu at jeg blev nødt til at
få min dyrlæge til at aflive min lille terrier. Da det hele var overstået,
spurgte dyrlægen mig om jeg ville have hunden med hjem og begrave den selv.
Så man må jo godt begrave sit dyr derhjemme, men hvilke mål o.s.v. med
hensyn til gravens størrelse og hvorhenne i forhold til naboer kan jeg ikke
svare dig på.

Fra : \"Poul Erik Rise /SI~

Dato : 01-06-01 09:42

Så fandt jeg det.

Bkt. 1387 28/12 2000
Bekendtgørelse om bortskaffelse og forarbejdning af animalsk affald og om
fremstilling af dyrefoder med animalsk indhold.

Heraf fremgår det, at det er tilladt at nedgrave mindre dyr som hunde og
katte, og det skal være så dybt, at det ikke er muligt for vildtlevende
dyr at grave det op igen.

Hilsen
Poul Erik Rise