fjerne gammel silikone
Fra : skogstadNielsen(fjer~

Dato : 26-04-05 21:09

I min gamle she 27 er hele overbygningen af plywod, med lídt hårdtræ ind
imellem. Vinduerne er en aclryl type, som er sat udenpå de gamle
vindueshuller hvor der er en indfræsning hele vejen rundt i plywod'en.
Acryllortet er jo efter hånden revnet. Altså skiftes.
Men fra tidligere ejeres tætningsforsøg er hele indfræsningen søbet til
med silikone. Jeg vil helst ikke have indfræsningen til at fungere som
indvendige tagrender og tænker mig derfor at jeg vil støbe dem ud med
west epoxy. - og så spørgsmålet: epoxy hæfter næppe på silikone så den
skal jo fjernes - også det man ikke helt kan se - er der andre måder end
at slibe ned til frisk træ ??

Fra : Steffen Skov

Dato : 26-04-05 21:27

"skogstadNielsen(fjern)" <"skogstadNielsen(fjern)"@ddf.dk> skrev i en
meddelelse news:426e9ff9$0$179$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>- er der andre måder end at slibe ned til frisk træ ??

Nej! Sillikone er noget forhandlerne har skabt.
Fjern det og start på en frisk.
Hilsen
Steffen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-04-05 23:22

> [...]

> west epoxy. - og så spørgsmålet: epoxy hæfter næppe på silikone så den
> skal jo fjernes - også det man ikke helt kan se - er der andre måder end

Nej, det skal væk og det skal *helt* væk. Brug evt et roterende stålbørste
til at starete med, også kan du bruge enten en fræser eller et egnet
slibeværktøj til at tage resten. Men træet skal være helt rent, ellers
hæfter din epoxy ikke.

Du kan måske hente inspiration her www.myboat.dk/slibeting.htm der er en
smule om diverse slibeværktøj til vinkelslibere.

Claus
--
Sælges: Yamaha SW1000XG
Yamaha high-end lydkort med indbyggede midilyde

Fra : Claus Andersen

Dato : 27-04-05 17:41

On Wed, 27 Apr 2005 00:21:38 +0200, Claus Tersgov wrote:

> [...]
>
> Du kan måske hente inspiration her www.myboat.dk/slibeting.htm der er en
> smule om diverse slibeværktøj til vinkelslibere.

Hertil vil jeg godt komme med et råd da jeg lige selv har renset silicone
af med en roterende stålbørste: afdæk ALT hvad du kan komme til! -
siliconen kommer godt nok af.... men i bitte bitte små klistrende kugler
som sidder fast på ALT.

Mvh Claus A. :)

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-04-05 22:54

"Claus Andersen" <ingenmailstak@nomail.com> skrev

> [...]
> af med en roterende stålbørste: afdæk ALT hvad du kan komme til! -
> siliconen kommer godt nok af.... men i bitte bitte små klistrende kugler

Ja, det er rigtigt, det sviner ad pommeren til. Men det er til gengæld
dejligt hurtigt. Men er der tale om vinduesrammer, så kan man måske sætte en
stor lomme, f.eks. et sort affaldssæk rundt om vinduet inden for. På den
måde bliver møget i sækken.

Claus

Fra : 26xx

Dato : 03-05-05 04:57

"Claus Tersgov" skrev d. 27-04-05 22:54 dette indlæg :

> [...]
> Formidabbelt lydkort med egen DSP processor
> www.tersgov.dk/salg NU kun 1900,-
> Hej, jeg ved at der i byggemarkederne forhandles et produkt der
opløser silicone, har dog ikke selv prøvet det, så jeg kan ikke svare
for hvor godt det er, hilsen Bent.

http://www.kandu.dk/

Fra : skogstadNielsen(fjer~

Dato : 29-04-05 20:30