God kalechemager søges
Fra : Steen Mortensen \(47~

Dato : 26-04-05 16:58

Er her nogen som kender et godt sted på Sjælland (syd), hvor jeg få lavet en
ny kaleche til min Shetland 536?
Det gør ikke noget at den samtidig er til at betale for menneskepenge ;)

/Steen

Fra : Henning

Dato : 26-04-05 17:31

On Tue, 26 Apr 2005 17:58:23 +0200, "Steen Mortensen \(4736\)"
<steen@direkte.org> wrote:

>Er her nogen som kender et godt sted på Sjælland (syd), hvor jeg få lavet en
>ny kaleche til min Shetland 536?
>Det gør ikke noget at den samtidig er til at betale for menneskepenge ;)

Ellers kan du købe en ny her
http://www.shetlandboats.co.uk/shetland536.htm - koster "kun" ~6.000,-
dkr

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Steen Mortensen \(47~

Dato : 26-04-05 19:29

> Ellers kan du købe en ny her
> http://www.shetlandboats.co.uk/shetland536.htm - koster "kun" ~6.000,-
> dkr

Det har jeg faktisk overvejet, men inden der er betalt fragt og moms, så
nærmer prisen sig det den kommer til at koste her i DK.
Samtidig føler jeg mig mere sikker ved at købe den her i landet, hvis der
kommer reklamationer m.v.

/Steen

Fra : Henning

Dato : 26-04-05 20:10

On Tue, 26 Apr 2005 20:28:55 +0200, "Steen Mortensen \(4736\)"
<steen@direkte.org> wrote:

>Det har jeg faktisk overvejet, men inden der er betalt fragt og moms, så

Moms? England er medlem af EU, så hvis bare du betaler den engelske
moms kommer der ikke yderligere oveni.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-04-05 18:01

"Steen Mortensen (4736)" <steen@direkte.org> skrev

> [...]
en
> ny kaleche til min Shetland 536?
> Det gør ikke noget at den samtidig er til at betale for menneskepenge ;)

Jeg tror ikke, du skal forvente nogen stor forskel i prisen. Der er jo tale
om forholdsvis ens og ret simple materialer samt timeløn, og jeg vil tro, at
de fleste har nogenlunde den samme timeløn. Er der en sadelmager, som har en
markant lavere timeløn end andre, så er der sikkert også en grund til det...

Langt de fleste sadelmagere er godt booket up i forevejen, eksempelvis har
min kammerat lige bestilt en sprayhood hos IM til en contessa, og den kan
først leveres i efteråret...

Men til gengæld tror jeg, at det kan betale sig at kigge i sverige. Dels er
det jo næsten 20 % på valutaen, og det er også mit indtryk, at sadelmagere
generelt er billigere i sverige.

Din båd er jo en masseproduceret standardbåd (ikke ment negativt) så der må
findes masser af brugbare skabeloner rundt omkring.

Claus
--
Sælges: Yamaha SW1000XG
Yamaha high-end lydkort med indbyggede midilyde

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 27-04-05 14:57

Ja, køb en standard. Så ved du den passer.

Bjarke

Fra : co

Dato : 01-05-05 22:54

"Steen Mortensen (4736)" <steen@direkte.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> en ny kaleche til min Shetland 536?
> Det gør ikke noget at den samtidig er til at betale for menneskepenge ;)

Prøv http://www.sydsejl.dk/

med sejler hilsen

Claus
Dacapo Flyer