Algeædende rejer.
Fra : Kenni Thomsen

Dato : 26-04-05 12:30

Hej.

Vil høre om der er nogen der kan fortælle mig hvilke dyr, rejer eller andet,
jeg bedst kan komme i mit akvarie til at æde alger. De skal helst være til
at få fat i, de skal også kunne æde trådalger og ikke blive ret store. Ikke
som Siamesisk algeæder der kan blive over 12 cm. (læst her på NG)
Links er meget velkomne.

Mvh
Kenni

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 26-04-05 15:56

"Kenni Thomsen" <kpt1@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ikke
> som Siamesisk algeæder der kan blive over 12 cm. (læst her på NG)

Kan da godt anbefale Blå Limia til at fjerne alger, også trådalger. Eneste
"problem" er at de yngler som skidt på den gode kost .

/Ole

Fra : Vibeke Corneliussen

Dato : 27-04-05 05:53

Vil de kunne klare sig sammen med chiclider?
Hilsen Vibeke

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 27-04-05 07:01

"Vibeke Corneliussen" <corneliussen@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Vil de kunne klare sig sammen med chiclider?

Limia'en bliver ca. 4-5 cm stor, så medmindre det er nogle store cichlider
du har, så skal de nok klare sig. Ungerne derimod, dem vil cichliderne nok
føje til deres menu...

/Ole

Fra : Vibeke Corneliussen

Dato : 29-04-05 07:27

Hej Ole

Det er bl.a. golden spec vi har.

Hilsen Vibeke

Fra : Tommi Jensen

Dato : 02-05-05 10:55

SÅ tror jeg ikke jeg ville investere ret mange penge i rejefrokost til
dem, hvis jeg var dig.