Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Iværksætter
Fra : Rune

Dato : 26-04-05 09:42

Hej. Jeg går og pusler med en god (mener jeg selv) ide til et program. Det
er dog ret omfattende og vil tage mig mindst seks måneder at udvikle - og
min økonomi er ikke til at tage sådan sen seks måneder fri (og
skattesatserne gør det jo næsten umuligt at spare op til det)

Så var det jeg tænkte at regeringen gør meget ud af at de gør noget for at
fremme iværksætterkulturen. Men hvad helt konkret er der at hente? Kan man
få f.eks. statsgaranterede lån eller offentlig støtte (uden at skal gå
igennem et umenneskeligt bureaukrati som kun store virksomheder med egen
advokatstand har en kinamands chance for at finde igennem)? Eller beløber
det sig udelukkende til noget rådgivning?

/Rune

Fra : Jonathan Stein

Dato : 26-04-05 11:56

Rune wrote:

> [...]
> min økonomi er ikke til at tage sådan sen seks måneder fri (og
> skattesatserne gør det jo næsten umuligt at spare op til det)

Rygterne siger, at det kan lade sig gøre at overleve på SU, og de fleste
får dobbelt så meget udbetalt, så det kan være et spørgsmål om at
omlægge sin økonomi. (Og det emne passer godt til denne gruppe).
Fordelen er, at man opnår en langt større frihed, når man ikke har andre
med - ulempen er selvfølgelig, at man også sidder med hele risikoen (og
at et halvt år på havregrød ikke det mest spændende).

> [...]
> advokatstand har en kinamands chance for at finde igennem)? Eller beløber
> det sig udelukkende til noget rådgivning?

Dette emne tror jeg til gengæld, du vil få bedre svar på i dk.erhverv.

Et godt sted at starte kunne være http://www.startguiden.dk/

Men du skal være opmærksom på, at en god idé sjældent er nok til at
hverken offentlige midler eller private vil investere i dig.
Du skal ikke tænke snævert i produktet, men i hele forretningen -
hvordan kommer du fra idé-stadiet til "penge i kassen" stadiet.
Der er ikke nogen, der kommer og køber dit produkt bare fordi det
findes. Det skal også ud til kunderne og markedsføres.

M.v.h.

Jonathan

--
Nye produktpakker med mere diskplads, flere postkasser
mere trafik og flere domæner på samme hotel.

Fra : Carl Dragert

Dato : 27-04-05 11:34

"Rune" <rune@spam.spam> wrote in message
> [...]
> min økonomi er ikke til at tage sådan sen seks måneder fri (og
> skattesatserne gør det jo næsten umuligt at spare op til det)

Programmer (jeg går ud fra at det er EDB) skal jo ikke nødvendigvis udvikles
kl. 8-16, så du behøver jo ikke tage fri fra et lønmodtager job - Brænder du
for ideen finder du garanteret tiden, så bare klø på.

Kig på mange af de shareware programmer som er udviklet, en stor del af dem
er skabt i fritiden. Nogle af dem giver pæn kasse til udvikleren.

> Men hvad helt konkret er der at hente? Kan man få f.eks. statsgaranterede
> lån eller offentlig støtte?

Nu lugter det lidt af offentlig forsørgelse, mens man hygger sig med noget
man ikke helt tror på bliver en success

Hilsen Carl