DSC Radioen forstyrrer GPS signalet. Gode ~
Fra : Jens

Dato : 24-04-05 23:03

Efter at have anskaffet en Radio Ocean 4500 VHF med DSC, har vi fået
problemer med Det Levende Søkort, der af og til går ned. Når radioens
forbindelse til GPS'en (en Leica AP MK20) afbrydes, har vi ingen problemer.

GPS'en har to separate NMEA udgange, og PC'en er tilsluttet den ene og
radioen den anden.

Har en eller anden venlig sjæl et godt råd, om hvordan vi kommer forbi
problemet, og hvad årsagen kan være.

På forhånd tak for svarene.

/Jens

Fra : Carl Larsen

Dato : 26-04-05 05:03

> forbindelse til GPS'en (en Leica AP MK20) afbrydes, har vi ingen
problemer.

> GPS'en har to separate NMEA udgange, og PC'en er tilsluttet den ene og
> radioen den anden.

Har du samme fejl hvis du bytter om på forbindelserne i GPS'en?

--
Hilsen Carl

Fra : Jens

Dato : 01-05-05 06:24

Jeg har ikke prøvet at bytte om på udgang 1 og udgang 2, hvis det er det, du
mener.
Jeg vil forsøge mig med en optokobler på udgangen imod radioen, og måske
også kortet, så får vi se, om det giver noget.

/Jens