Toldvæsenet!
Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 24-04-05 21:28

Jeg tror at nogen af de bøger, som jeg har købt hos
http://www.abebooks.com/ er strandet hos toldvæsenet. Desværre har jeg
ikke gemt adresse og nummer da jeg fik et mærkeligt fortrykt brev fra
dem. Og svarde med en lang liste over bøger som jeg havde købt og ikke
fået endnu. Disse er nu ankommet undtagen en pakke.

Hvor finder man væsenet?

Hvad skal man skrive til det?

Peter

Fra : Knud Rasmussen

Dato : 25-04-05 21:24

"Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dem. Og svarde med en lang liste over bøger som jeg havde købt og ikke
> fået endnu. Disse er nu ankommet undtagen en pakke.

Det har intet med ERHVERV at gøre - du er en tåbe der ikke forstår en skid

Spring ud fra en bro du gør

mvh Knud

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 25-04-05 22:53

On Mon, 25 Apr 2005 22:23:57 +0200, Knud Rasmussen wrote in dk.erhverv
<426d5145$0$202$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:

[...]

>Det har intet med ERHVERV at gøre - du er en tåbe der ikke forstår en skid
>
>Spring ud fra en bro du gør

Inden du "vejleder" yderligere, så læs venligst
http://www.isa.dknet.dk/~sej/kierkegaard.html

Og nej, en smiley annullerer ikke en uforskammethed.

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 25-04-05 23:17

Knud Rasmussen wrote:

> "Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Det har intet med ERHVERV at gøre - du er en tåbe der ikke forstår en skid

Har erhvervsvirksomheder ikke forstand på toldvæsenet, så har de ikke
indført noget her til landet.

> Spring ud fra en bro du gør

Ja, det har jeg gjort nu, hjælper du mig så?

Peter

Fra : Allan Soerensen

Dato : 26-04-05 08:28

> Har erhvervsvirksomheder ikke forstand på toldvæsenet, så har de ikke
> indført noget her til landet.

Jo, men erhvervsvirksomheder skal være importør-registrerede hos Told & Skat
for at importerer varer, lige som de moms-registrerede.
Proceduren her helt anderledes end når du som privatperson køber en bog fra
en udenlandsk e-shop.

Knud har ret i at dit spørgsmål ikke har meget med gruppen dk.erhverv at
gøre, men han burde sige det på en ordentlig måde.

Fra : Nico de Jong

Dato : 26-04-05 11:10

"Peter Ole Kvint" skrev
> Jeg tror at nogen af de bøger, som jeg har købt hos
> http://www.abebooks.com/ er strandet hos toldvæsenet.

Du skal have fat i Toldpostkontoret. Spørg på posthuset hvor det ligger

Nico