lygetilbud i netto
Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-04-05 15:35

Hej

Mangler du en ekstra lygte i bilen eller båden?

Jeg faldt lige over den lygte, der er på tilbud i netto i næste uge. Hvis
man mangler en lygte i båden eller andre steder, så kan jeg varmt anbefale
denne. Jeg købte een magen til i fakta, sidste gang, der var tilbud, og det
er en fremragende lygte. Der er virkeligt godt lys i, og så er der både
lader til 230 samt 12volt.

Begge håndtag kan indstilles, så den kan holdes på forskellige måder, og så
er prisen jo meget overkommelig. Man får virkelig meget for pengene, og jeg
har haft enorm glæde af min.

Den jeg købte www.myboat.dk/lygte.jpg , er i en anden farve, men ellers er
de identiske. Dem i netto kan også fås hos thansen i flere udgaver, f.eks.
en 2 millioner candela, men der er prisen noget højere.

Den lille i netto er anvendelig til meget arbejde, men den blænder desværre
også meget.

Claus
--
Sælges: Yamaha SW1000XG
Yamaha high-end lydkort med indbyggede midilyde

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 24-04-05 18:11

> Hej
>
> Mangler du en ekstra lygte i bilen eller båden?

Yepper! Tak for tippet

--
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Bianca 28 sejlere mødes også på:
http://www.cafecrema.dk

Fra : Steffen Skov

Dato : 25-04-05 19:58

> [...]
> en 2 millioner candela, men der er prisen noget højere.
>
> Den lille i netto er anvendelig til meget arbejde, men den blænder

Den er fandme god til den pris - har lige købt 3.
Dog lige et spørgsmål. I brugsvejledningen står der, at det er et forsejlet
bly/syre batteri. Er det det samme som en akkumulator? Og betyder det, at
det har længere holdbarhedhed end NIMH og NiCd-batterier?

Samtidigt har de tilbud på en vandtæt lanternelampe (den kan flyde) til 79
kr. http://www.netto.dk/ kataloget side 6. Jeg har altid brugt min gamle
flagermuslygte til ankerlanterne, men den kan blæse ud og ses ikke så langt
væk, så nu bliver den skiftet ud med dette fremragende tilbud.

Tak for tipset.
Hilsen
Steffen

Fra : Ole Pagh

Dato : 25-04-05 21:12

Steffen Skov wrote:

> Den er fandme god til den pris - har lige købt 3.

Ja, jeg har også købt en. Det er altid rart med en kraftig lygte om bord.
Men det er rigtigt som Claus skriver at den blænder fra selve pæren.

> Dog lige et spørgsmål. I brugsvejledningen står der, at det er et
> forsejlet bly/syre batteri. Er det det samme som en akkumulator?
Ja, en blyakkumulator. Batterier / celler der kan oplades er altid en
'akkumulator' (akkumulerer energi, når de oplades)

>Og
> betyder det, at det har længere holdbarhedhed end NIMH og
> NiCd-batterier?

Næh.., tværtimod. Man skal nok være meget obs på ikke at aflade lygten mere
end den lige begynder at lyse svagere.
(hvordan man så checker det.. )
Den bør som andre blyakkuer holdes fuldt opladet så vidt muligt, dog ikke
stå med laderen konstant 'til'.
PS: Netladeren har en lille smart snedighed. En rød lysdiode begynder at
lyse svagt, når lygten er fuldt opladet.

--
hilsen Ole

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-04-05 22:19

"Steffen Skov" <Xsskov@webspeed.dk> skrev

> Den er fandme god til den pris - har lige købt 3.

Det var nemlig osse det, jeg syntes.

> [...]
> bly/syre batteri. Er det det samme som en akkumulator? Og betyder det, at
> det har længere holdbarhedhed end NIMH og NiCd-batterier?

Ja, det må hænge sammen sådan, mon ikke, det er et gel batteri. Holdbarheden
tør jeg ikke gætte på, fordi det afhænger af, hvor hård den medfølgende
lader er ved akkumulatoren. Nu kan jeg ikke lige finde min manual, men hvis
mit også er et syrebatteri, så kan faktisk jeg bedre forstå, hvorfor den kan
holde strømmen så længe uden at være blevet opladet.

Til sammenligning har jeg tre af de små billige genopladelige skruetrækkere,
jeg bruger, når jeg reparerer computere, og de kan dælme ikke holde strømmen
ret længe, når de ikke bruges. De bliver lynhurtigt flade bare af at ligge,
det er møg irriterende.

Det har nemlig undret mig, at lygten ikke taber strømmen, selv om det er
mindst fire-fem måneder siden, jeg opladede den anden. (jeg købte to)

Claus