Cykel Trailer
Fra : Hanne Pedersen

Dato : 23-04-05 17:04

Vi står overfor at skulle anskaffe os en cykeltrailer til vores første barn
på 3½ måned.
Vi vil gerne modtage gode råd.
På forhånd tak.

Fra : Camilla Gamèl Jørgen~

Dato : 23-04-05 21:15

Hej

Jeg har haft en winther dolphin som jeg har været MEGET tilfreds med.
Sikkerheden er i top, god stabil vogn, som ligger godt på vejen og er let at
køre med. Der er fint bagagerum og styr til at bruge den som klapvogn. Den
er dyr, men til gengæld holder den prisen når man vil sælge den videre, så
det kan godt betale sig i stedet for at købe en billig, som man ikke kan få
noget for, når man vil af med den igen.

Et stort plus er også, at hjulene sidder så barnet på ingen måde kan få
fingrene derind, da de sidder i "skærme", hvilket jeg ikke har set på nogen
anden cykeltrailer.

Mvh Camilla

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 25-04-05 08:04

"Hanne Pedersen" <hb@dk> wrote

> Vi står overfor at skulle anskaffe os en cykeltrailer til vores
> første barn på 3½ måned.
> Vi vil gerne modtage gode råd.

Winther Dolphin og Burley D'Lite plejer at være de almindelige bud.
De er begge dyre og begge gode.

Vi har en D'Lite. Den indre længde passer til en almindelig lift, da
den støder mod stoffet fortil og bagtil, så den ikke rutcher frem og
tilbage. Den fastholdes af en af vognens seler.

Lige nu bruger vi vognen til to børn (1 år og 3½ år). Da den lille var
mindre, sad han i en lille ekstrastol ved siden af den store.

Prøv at tage et kig på de tråde der er skrevet i denne gruppe og i
dk.forbruger:
http://groups-beta.google.com/groups?hl=en&lr=&safe=off&q=%28dolphin+OR+burley%29+group%3Adk.forbruger&safe=off&qt_s=Search
http://groups-beta.google.com/groups?hl=en&lr=&safe=off&q=%28dolphin+OR+burley%29+group%3Adk.familie.barn&safe=off&qt_s=Search

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 25-04-05 14:18

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
> "Hanne Pedersen" <hb@dk> wrote
>
> Winther Dolphin og Burley D'Lite plejer at være de almindelige bud.
> De er begge dyre og begge gode.

Jeg kan se, at en af de tråde du henviser til, er fra da jeg stod i samme
situation og skulle anskaffe en cykelvogn. Vi endte med en ny Dolphin - og
vi elsker den!
Den er robust, nem at køre med, og børnene sidder godt. Da vi startede med
at bruge den, havde jeg min søn på dengang 9 mdr. og storesøster på 3 år i
vognen, og lillesøster (ligeledes 9 mdr.) i cykelstol. Selvom de ikke var
ældre, sad de godt. Skal man bruge vognen til et meget lille barn, kan man
få en babyindsats (som også kan bruges samtidig med at et større barn sidder
ved siden af).
Med tre seler i er der ikke noget man skal "lave om", alt efter om man har
to eller et barn i.
Vi valgte den ekstra høje model, og den virker dejligt rummelig ift. nogle
af de andre cykelvogne på markedet.

Jeg kan slet ikke forestille mig livet uden min Dolphin .

MVH Mette

Fra : Helle & Brian

Dato : 25-04-05 11:18

Hej

Vi har købt en Kildemoes Spectra, hos cykelhandleren til 3000 kr. Vi har
købt ekstraudstyr til, så man kan bruge vognen som "klapvogn" (600 kr).
Vi bruger den til vores drenge på 11. mdr og 2 år. De sidder godt i den og
har ved flere lejlidheder hvor vi har kørt langt også sovet i den.
Den kan bære op til 46 kg, og den kan laves let om, hvis man kun kører med
det ene barn, for så skal det sidde spændt fast på midten af vognen, så
vognen ikke tipper. Da vores mindste Mathias var helt lille og lå i lift, så
spændte vi liften fast og kørte ture på denne måde, men da liften kun kunne
stå på tværs i vognen, måtte Patrick sidde på cykelstolen i stedet for i
vognen.

Vi er rigtigt glade for vores vogn og synes den er alle pengene værd

Mvh. Helle Handberg