Siamesisk Algeæder
Fra : Alexia

Dato : 23-04-05 13:14

Hej NG!

Jeg har lige købt mig en siamesisk algeæder til alle de grimme alger i mit
akvarie.

nu kommer tvivlen så, kan de klare sig med slørhaler? ... min ene slørhale
kan sikkert sagtens spise den, men ved ikke om det er noget jeg skal være
bange for? ..

skal jeg tage den slørhale op og putte den over i et andet akvarie?

det er alligevel en fisk jeg skal aflevere ved dyrehandleren i næste uge da
den er blevet for stor?

mvh. Alexia

Fra : Sofie Holst

Dato : 23-04-05 14:12

"Alexia" <AlexiaFJERNDETTE@SLETDETTEstorring.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> skal jeg tage den slørhale op og putte den over i et andet akvarie?
>
> det er alligevel en fisk jeg skal aflevere ved dyrehandleren i næste uge

Hej Alexia.

Hvor stor er din algeæder?

Mvh.
Sofie

Fra : Alexia

Dato : 23-04-05 14:28

> Hvor stor er din algeæder?

sådan ca 4 cm lang og ½ cm høj...

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-04-05 15:48

Alexia wrote:
> sådan ca 4 cm lang og ½ cm høj...

Så skal du vist ikke være så nervøs - Siamesisk algeæder kan være hurtig,
hvis der er brug for det.

De er rigtig gode til alger - også f.x. trådalger.

Men vær forberedt på at de kan blive lidt store - mine er omkring 12 cm
efterhånden.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : HKN

Dato : 24-04-05 10:18

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote in message

> [...]
>
> De er rigtig gode til alger - også f.x. trådalger.
>
> Men vær forberedt på at de kan blive lidt store - mine er omkring 12 cm

Jeg ville nu også være mere nervøs for slørhalen.........

-Henrik

Fra : Sofie Holst

Dato : 24-04-05 21:14

> sådan ca 4 cm lang og ½ cm høj...

Hej.

Ikke noget at være nervøs for.
Du skal bare vide at hvis du kun har en algeæder
kan du være uheldig at de kan blive aggressive
over for de andre fisk.
Hvis det sker kan det afhjælpes med en mere algeæder
eller flere skjulesteder.

Mvh.
Sofie

Fra : Alexia

Dato : 25-04-05 18:57

mange tak for det.. har lige købt en mere idag.. men den opfører
sigboverhovedet ikke som den anden..

den laver ikke andet end at spejle sig i glasset og svømme i ring.. :( - er
der noget at gøre ved det?

Fra : Michael Larsen

Dato : 14-06-05 08:56

Jeg tror først og fremmest at du skal sikre dig at der er tale om en
Siamesisk algeæder. Det lyder ikke sådan..!
Check nedenstående link.

http://www.tech-nic.dk/akvarie/artikle/Identificering_af_SAE.html

Mvh Michael Larsen
http://www.akvariesiden.dk/profil_ny.php?puserid=293

Fra : Alexia

Dato : 15-06-05 18:20

det ER en siamesisk algeæder.. det er jeg 100% sikker på, og kender også
godt alt det man skal tjekke.. 3 finner under fisken... sort gennemgående
streg ;) i know..