Vælge tilfældig post i mysql table
Fra : Thomas P

Dato : 26-05-01 20:31

Hej,

Jeg kunne godt tænke mig at vide om der findes en halvlet metode til at
vælge en tilfældig row i et mysql table. Håber I kan hjælpe

--
- Thomas
~~~~~~~~

Fra : Jonas Delfs

Dato : 26-05-01 20:35

"Thomas P" <blomme@post.com> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Jeg kunne godt tænke mig at vide om der findes en halvlet metode til at
> vælge en tilfældig row i et mysql table. Håber I kan hjælpe

Hvilken version af MySQL kører du ?

--
Mvh. Jonas Delfs
http://delfs.dk

"Kun en tåbe rydder op. Et geni behersker kaos"

Fra : Thomas P

Dato : 26-05-01 20:44

> Hvilken version af MySQL kører du ?

3.23.22-beta

--
- Thomas
~~~~~~~~

Fra : Jonas Delfs

Dato : 26-05-01 20:51

> 3.23.22-beta

Okay. Så gør der:

http://www.mysql.com/doc/M/a/Mathematical_functions.html

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 26-05-01 21:11

Thomas P wrote:
> Jeg kunne godt tænke mig at vide om der findes en halvlet metode til at
> vælge en tilfældig row i et mysql table. Håber I kan hjælpe

Hvis du vil have dine tupler serveret i en pseudotilfældig rækkefølge så
kan
du bruge nedenstående, såfremt du bruger MySQL 3.23 eller nyere.

SELECT * FROM tabel_navn ORDER BY RAND()

--
Jonas Kongslund, http://kongslund.dk

Fra : Jonas Delfs

Dato : 26-05-01 21:13

"Jonas Kongslund" <jonas@dev.null> skrev i en meddelelse

> Hvis du vil have dine tupler serveret i en pseudotilfældig rækkefølge så
> kan
> du bruge nedenstående, såfremt du bruger MySQL 3.23 eller nyere.
>
> SELECT * FROM tabel_navn ORDER BY RAND()

Det var jo også hvad jeg henviste til i manualen...

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 26-05-01 21:17

Jonas Delfs wrote:
> Det var jo også hvad jeg henviste til i manualen...

Sjovt nok så er dit indlæg først dukket op nu. Beklager redundansen.

--
Jonas Kongslund, http://kongslund.dk

Fra : Jonas Delfs

Dato : 26-05-01 21:20

> Sjovt nok så er dit indlæg først dukket op nu. Beklager redundansen.

Det er helt ok.
Synes bare han skulle ud at lede/lære lidt for at finde svaret... :)

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 26-05-01 21:34

Jonas Delfs wrote:
> Synes bare han skulle ud at lede/lære lidt for at finde svaret... :)

Ganske god ide.

--
Jonas Kongslund, http://kongslund.dk

Fra : Thomas P

Dato : 26-05-01 22:44

> Ganske god ide.

Øv, hvor er I onde mod mig I øvrigt, tak for hjælpen !

--
- Thomas
~~~~~~~~

Fra : mema

Dato : 30-05-01 16:49

> Hvis du vil have dine tupler serveret i en pseudotilfældig rækkefølge så
> kan
> du bruge nedenstående, såfremt du bruger MySQL 3.23 eller nyere.
>
> SELECT * FROM tabel_navn ORDER BY RAND()

Og hvis man ikke har version 3.23 men kun 3.22.32???

Mikkel

Fra : Peter Brodersen

Dato : 30-05-01 17:46

On Wed, 30 May 2001 17:49:07 +0200, "mema" <news@mikkel-andreasen.com>
wrote:

>Og hvis man ikke har version 3.23 men kun 3.22.32???

SELECT *,((id*0)+rand()) AS random FROM tabel_navn ORDER BY random

--
- Pede
Professionel nørd