Re Mobning
Fra : Henrik G Nielsen

Dato : 22-04-05 10:37

Hej med jer
Jeg skrev for længe siden om min datter der blev drillet med sine briller,
nu er der så gået et godt stykke tid.
Og vi har snakket med de "unger " der har mobbet hende, selvfølgelig var
deres forældre der også.
Det gik rigtigt godt nu er der ingen der mobber hende mere, tværtimod nu
syntes de det er flot med briller.
Jeg har holdt et foredrag i klassen om hvorfor hun har briller, og forklaret
hvad der sker hvis man har dårlige øjne og ikke får briller.
Tjae jeg syntes bare i skulle høre slutningen .

Mvh Henrik
en meget glad far

Fra : Nille

Dato : 22-04-05 11:27

"Henrik G Nielsen" <hlt2FJERN@huskes.dk> wrote in message
> [...]
forklaret
> hvad der sker hvis man har dårlige øjne og ikke får briller.
> Tjae jeg syntes bare i skulle høre slutningen .

Tak for din tilbagemelding. Det er altid rart at høre "slutningen" på indlæg
i nyhedsgrupperne - og især når det ender godt.

Nille

Fra : Conny Nielsen

Dato : 22-04-05 16:09

> snip en god afslutning på en mobnings historie

Hejsa!

Jeg bidrog godt nok ikke med noget indlæg den gang, men fuldt alligevel
tråden "i alt hemlighed" Super godt gået, hvor er det dejligt, at der er
foældre der tager ansvar!!!!

MVH

Conny

Fra : Melanie

Dato : 22-04-05 11:25

"Henrik G Nielsen" <hlt2FJERN@huskes.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forklaret hvad der sker hvis man har dårlige øjne og ikke får briller.
> Tjae jeg syntes bare i skulle høre slutningen .

Godt gået. Klappe klappe. *SS*

Mvh Melanie

Fra : Cat

Dato : 23-04-05 08:11

Henrik G Nielsen wrote:
> [...]
> hvad der sker hvis man har dårlige øjne og ikke får briller.
> Tjae jeg syntes bare i skulle høre slutningen .

Flot skuldret!

Endnu et eksempel på, at hvis vi forældre tager om nældens rod og gør
noget ved drillerierne, så kan vi faktisk gøre en forskel.

Børn driller ikke altid af ondskab - ofte er det af tankeløshed.

Tine

Fra : Mette

Dato : 23-04-05 10:48

"Cat" <ta@uu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> noget ved drillerierne, så kan vi faktisk gøre en forskel.
>
> Børn driller ikke altid af ondskab - ofte er det af tankeløshed.

Eller dårlig opdragelse.
Min søde datter, har en børnehave"kammerat", der konsekvent holder hende
uden for. Hun vil kun lege med min datters veninde, hvis min datter ikke
skal være med. Min datters veninde gjorde mig opmærksom på problemet og har
talt med pædagogerne om det, fordi hun selv syntes at det var meget tidligt
for en snart 6-årig at begynde at være en lille %¤&&§¤!! Samme "kammerat"
kiggede i min datters hår, kaldte på de andre og sagde "du har lus"! -
Hvilket hun altså ikke har.

Min datter er totalt anti-intrigant og hun er en stille og rolig pige, der
ikke er så dominerende. Desværre er der nogle små primadonnaer, der tror de
kan tillade sig at behandle andre, som de vil. Og de starter tidligt.
Heldigvis er min datter ikke sådan. Hun er en all-round type, der kan og vil
lege med alle. Men puha, hvor bliver jeg harm, når jeg hører sådan noget.
Det fortjener min datter bare ikke.