Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Grund i Grækenland
Fra : Rune

Dato : 21-04-05 14:00

Jeg går og tænker på at købe en grund i Grækenland. Er der nogle der kender
nogle danske realkreditinstitutioner der giver lån til sådan? Og om det kan
være løbende over 30 år.

/Rune

Fra : Jesper

Dato : 21-04-05 21:53

"Rune" <rune@spam.spam> skrev i en meddelelse
> [...]
kender
> nogle danske realkreditinstitutioner der giver lån til sådan? Og om det

Det er der ingen der gør - de kan kun yde lån med pant i ejendomme
beliggende i Danmark. Har du bolig i forvejen og med friværdi kan denne
selvfølgelig belånes og pengene bruges til købet - ellers ikke.

Jesper

Fra : Rune

Dato : 22-04-05 16:58

> [...]
> beliggende i Danmark. Har du bolig i forvejen og med friværdi kan denne
> selvfølgelig belånes og pengene bruges til købet - ellers ikke.

Ok. Tak. Jeg er efterhånden kommet til den konklusion efter at have snakket
med en del af dem. Men der er nu nogle der gerne yder lån mod pant i
ejendomme i Spanien og Frankrig.

/Rune

Fra : Bo Mortensen

Dato : 23-04-05 13:31

Hej

Jeg tror egentlig godt at du kan få et Dansk realkreditinstitut til at låne
dig penge mod pant i en ejendom i Grækenland.

Det de IKKE vil låne dig penge til, er en GRUND alene. Der skal stå
et hus på grunden, som er så meget værd at der er noget reelt at tage
pant i.

Hvorfor de siger Spanien og Frankrig er måske at deres tilknyttede
ejendomsmæglerkæder har lokale kontorer dernede, så de uden stort
besvær kan få den konkrete ejendom vurderet af nogen de stoler på.

mvh
Bo