Scrolle (Skråle) i et pop-up vindue?
Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 20-04-05 23:36

Hvad skal jeg have med i koden, hvis det skal være muligt i et Pop-up vindue
at scrolle, hvis nødvendigt? SE evt. her:
http://kristen-kunst.dk/maleri-popup.html

Der står i mit script:
scrollbars='+scroll+',resizable'

Skal dette rettes? Syntes nemlig ikke det virker med:
scrollbars='+auto+',resizable'

/ Thomas

Fra : Tomasz Otap

Dato : 20-04-05 23:42

Thomas Jacobsen wrote:
> Hvad skal jeg have med i koden, hvis det skal være muligt i et Pop-up vindue
> at scrolle, hvis nødvendigt? SE evt. her:
> http://kristen-kunst.dk/maleri-popup.html

Du skal ændre kald til din NewWindow funktioner i de enkelte links, så
de nye vinduer får automatisk scroll:

Nuværende kode:
onclick="NewWindow(this.href,'link','800','620','no'); return false;">

Scrollbar kode:
onclick="NewWindow(this.href,'link','800','620','auto'); return false;">

> Der står i mit script:
> scrollbars='+scroll+',resizable'
>
> Skal dette rettes? Syntes nemlig ikke det virker med:
> scrollbars='+auto+',resizable'

Nej, det behøver du ikke. Retter du "scroll" der, ændrer du blot navnet
på den variabel, som funktionen modtager.

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 21-04-05 00:31

Tomasz Otap wrote:

> [...]
>
> Scrollbar kode:
> onclick="NewWindow(this.href,'link','800','620','auto'); return

Takker, men underligt nok virker det ikke.. hmm.
Har du et bud? Jeg har lavet det om med 'auto' netop på dit eksempel..

/ Thomas

Fra : Tomasz Otap

Dato : 21-04-05 07:50

Thomas Jacobsen wrote:

> Takker, men underligt nok virker det ikke.. hmm.
> Har du et bud? Jeg har lavet det om med 'auto' netop på dit eksempel..

Damn - my bad. "auto" er et HTML-argument til frames, ikke til nye
vinduer via javascript. Du skal bruge 'yes' i stedet - det burde
indsætte scrollbars, hvor (og hvis) det er nødvendigt:

onclick="NewWindow(this.href,'link','800','620','yes'); return
false;">

Og moralen her er, besvar aldrig spørgsmål sent på natten. :)

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 22-04-05 01:18

Tomasz Otap wrote:

> [...]
> false;">
>
> Og moralen her er, besvar aldrig spørgsmål sent på natten. :)

Yes! Det virker jo! Tusind tak til dig.
Og ja, besvarelsen om natten var vist sat til 'auto' :) Om dagen bliver
svaret mere 'yes'

'Yes'!

Mvh Thomas