Login script som kræver min godkendelse af~
Fra : WhaM

Dato : 20-04-05 16:31

Hej

Jeg mangler et login/registrerings - script hvor mine brugere
skal registrere sig som bruger for at kunne logge ind på en
bestemt side. Scriptet skal gerne være bygget op på den måde, at
jeg får en e-mail om, at nu er der en ny bruger som gerne vil
have adgang til den pågældende side og så skal jeg enten godkende
eller afvise brugeren ... jeg ved, at der findes mange sider på
nettet som bruger denne form for login så det burde være muligt
at finde et. Er der nogen som har et foreslag ?

På forhånd tak
Klaus Hvam

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-04-05 21:58

WhaM wrote:

> [...]
> jeg får en e-mail om, at nu er der en ny bruger som gerne vil
> have adgang til den pågældende side og så skal jeg enten godkende

Login, hvor hver enkelt bruger skal have sit eget sæt brugerdata, kræver en
database til at indeholde de data og noget serverside-scripting til at styre
det.

Du har disse muligheder: asp og php - afhængig af hvad dit webhotel giver
mulighed for. Jeg har begge muligheder liggende.

asp:
http://hjemmesideskolen.dk/scripts/asppass/default.asp

php
http://hjemmesideskolen.dk/scripts/phpmysql/default.php

En tredje mulighed, som kun kan fungere på en apache-server, er .htaccess,
som du kan se her:

http://hjemmesideskolen.net/htaxs.php

Supplerende spørgsmål til de viste logins kan du stille her:

asp: news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

php: news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.php

..htaccess: news:dk.edb.internet.software.apache

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/