Overfør en variabel til en anden side.
Fra : TL

Dato : 20-04-05 14:09

Hej alle

Jeg er rimelig blank i PHP, men på vej op

På min test side http://www.powersaturday.dk/tilmelding.php
har jeg en form, der fungerer fint. Men jeg ønsker at gemmer variablen med
det indtastede navn ("realname")
og bruge det i en tekst på http://www.powersaturday.dk/thx.php
Men hvordan får jeg gemt variablen til brug i thx.php siden?

Jeg har en ide om at det er action="thx.php" der skal tilføjes
tilmelding.php, men denne er jo brugt til
min udbyders formmail.

Jeg har prøvet at eksperimentere lidt men er kørt fast. Al hjælp modtages
med tak

TL
---
www.lindkold.dk

Fra : Zilla

Dato : 20-04-05 15:31

TL wrote:
> Jeg har en ide om at det er action="thx.php" der skal tilføjes
> tilmelding.php, men denne er jo brugt til
> min udbyders formmail.

Der er vel ikke en mulighed for at din udbyders script kan sende
informationerne videre? Det er umiddelbart den eneste løsning jeg kan se
på problemet, hvis du ikke selv skal til at kode et php-script der kan
sende informationerne til din mail. Jeg tror det kan gøres med mail(),
men det kræver vist at serveren er sat op til det.

Zilla.

--
HUSK: Fjern de store bogstaver i
e-mailen for at skrive til mig

REMEMBER: Remove the capital letters
in my e-mail to write to me.

Fra : TL

Dato : 20-04-05 15:40

> [...]
> sende informationerne til din mail. Jeg tror det kan gøres med mail(), men
> det kræver vist at serveren er sat op til det.

Tak for svaret.
Men et script er måske det der skal til - det må være let tilgængelig, så
hvis der er nogen der har kendskab
til sådan et....

Mth. til at sende til min mail, så er det ikke det jeg er interesseret i, da
jeg bare vil have variablen gemt til brug
på den anden php-side. Det må da kunne gøres...?

TL

---
www.lindkold.dk

Fra : Zilla

Dato : 20-04-05 15:46

TL wrote:
> Mth. til at sende til min mail, så er det ikke det jeg er interesseret i, da
> jeg bare vil have variablen gemt til brug
> på den anden php-side. Det må da kunne gøres...?

Sender din udbyders script ikke det man har tastet ind i formularen til
din mail? Det var sådan jeg forstod denne linie i kildekoden:

<input type="hidden" name="recipient" value="info&#64;lindkold&#46;dk">

Så hvis du selv skal til at kode et php-script, så skal det jo både
sende det til din mail og så sende "realname" til thx.php, ikk'?

Zilla.

PS. Her er et link til mail()-funktionen hvis du skulle få brug for det:
http://dk.php.net/function.mail

Fra : TL

Dato : 20-04-05 15:54

> Sender din udbyders script ikke det man har tastet ind i formularen til
> din mail? Det var sådan jeg forstod denne linie i kildekoden:
>
> <input type="hidden" name="recipient" value="info&#64;lindkold&#46;dk">

Jo det gør den og det fungerer også, men da jeg er på "lær-php-fra-bunden"
stadiet, ville jeg prøve at få den til, på thx.php siden (som er en "Tak for
din besked" side)
at tage navnet brugeren har indtastet i besked-formularen (<input
name="realname">),
og bruge hans navn i noget tekst på thx.php siden.

> Så hvis du selv skal til at kode et php-script, så skal det jo både sende
> det til din mail og så sende "realname" til thx.php, ikk'?

Lige præcis.

> PS. Her er et link til mail()-funktionen hvis du skulle få brug for det:
> http://dk.php.net/function.mail

Kigger lidt her.Tak.

TL

- - -
www.lindkold.dk

Fra : Zilla

Dato : 20-04-05 16:13

Mit forslag er noget i denne retning. Det er denne side som formularens
informationer skal sendes til (i stedet for udbyderens script):

--------------
<?php
//Henter informationerne fra formularen
$realname = $_REQUEST[realname];
$email = $_REQUEST[email];
$emne = $_REQUEST[emne];
$besked = $_REQUEST[besked];

//Sætter en header der skal bruges i mail()-funktionen
//så afsenderens email vises i From-feltet.
$headers = "From: " . $email;

//Sender mail
mail("din@mail.dk", $emne, $besked, $headers);

//Redirecter til thx.php og sender variablen med
header("Location: thx.php?realname=" . $realname);
?>
---------------

Husk at sætte følgende linie ind i thx.php:

$realname = $_REQUEST[realname];

hvorefter navnet er gemt i variablen $realname

Zilla

Fra : TL

Dato : 20-04-05 16:18

Kanon - det ser simpelt og forståeligt ud selv for mig

Det vil jeg lege lidt med i aften. Tak for hjælpen.

TL

- - -
www.lindkold.dk

Fra : Zilla

Dato : 20-04-05 16:23

TL wrote:
> Kanon - det ser simpelt og forståeligt ud selv for mig
>
> Det vil jeg lege lidt med i aften. Tak for hjælpen.

Det var så lidt

Zilla.