Sandkassebændelorm pga østeuropæiske hunde~
Fra : Bo Warming

Dato : 20-04-05 02:27

Jyllandsposten skrev i forgårs, at man skal overdække sandkassen om natten,
for importerede hunde skider og ny bændelorm kan gøre børn syge Vurderer
man. .(Intet er dog rapporteret i DK, men alt er muligt!!!)

For 100 år siden var tarmparasitten et problem for underernærede tabere.
Ormekur virker stadig altid, eller det går væk af sig selv - eller skaber
gavnlig
_sekundær immunitet_
mod andre sygdomme - har man påvist i ulande.
Jeg hygger mig på femogtyvende år med mine børneorm , og det gjorde min
farbror i endnu længere tid, og han blev ældre end sine 4 søskende - 90
r - måske fordi han aldrig tog medicin nogensinde.

" Man opdager ingen nye verdensdele, hvis man ikke har mod
til at lade alle kyster ude af syne. André Gidé

" Vi må ikke lade os skræmme. Skrækslagne mennesker er det
nemmeste bytte for alt, hvad de mest frygter
Margrethe II

" En lille smule frygt for noget bestemt er godt. Den dæmper
den langt større angst for noget ubestemt.
Robert Musil

" Jeg har haft mange problemer i mit liv, men de fleste af dem blev
ikke til noget. Mark Twain

Fra : SpookiePower

Dato : 21-04-05 08:48

> For 100 år siden var tarmparasitten et problem for underernærede tabere.

Hvad med de underernærede vindere ?

Fra : Bo Warming

Dato : 21-04-05 09:07

"SpookiePower" <boxjunk2600@gmail.com> wrote in message

> Hvad med de underernærede vindere ?
Godt spørgsmål, siger politikerne når de ikke har svar, men jeg siger det
fordi jeg gerne vil af med følgende velfunderede - men ubevislige - svar.

SYGDOM ER IKKE HVERMANDS HERRE. Hvis du er åleslank af lyst og stolthed,
blir du ikke syg

Næsten al civilisationssygdom er psykosomatisk - ISÆR.
Om kræft elller blodprop eller insulinforstyrrelse er DRÅBEN DER FÅR BÆGERET
TIL AT FLYDE OVER er uvæsentligt.

TV-journalist Peder Olesen der forlanger sukker varedeklareret i rugbrød i
JP idag, "fordi sukker giver sukkersyge" er gal på den. Japanere har altid
ment at sukkersyge får man ,
hvis man har den velkendte dømmesyge, forurettede, kværulantiske
_sukkersygepersonlighed_

Så bændelorm forekom altid især i underklassen - og de var ofte magre af
fejlernæring indtil WW1

Men når en økonomisk vinder var underernæret så betød det næppe parasitter i
tarmen særlig ofte. At kød blev frosset bidrog smittens aftagende spredning,
langt mere end dyrlægeeftersyn på slagterier.

Iøvrigt bliver man heller ikke let syg af salmonella, hvis kødet har været
frosset blot en gang, for idet optøning sker, vil psykotrofe bakterier
formere sig hurtigere end de patogene og besætte alle nicher. Kampylobakter,
listeriea og salmoerne får ikke en fod til jorden. Har jeg lært på kursus på
DTH - men ingen regel uden undtagelser vedr biologi.

Tyske (og britiske) diæt-professorer udregnede minimumskrav for hver
vitamin, mineral, aminosyre, fedt-kulhydrat(joule) og det overholdtes altid
i kz-lejr i krigens start og midte. Men det har vist sig at ulandsfolk kan
ofte klare sig med en trediedel, når de er psykisk afbalancerede og i vane
med nøjsom levevis i kamp med den hårde natur, og hvor der ikke er status i
(en vis) fedme som her.