Balihajer fletter haler..?
Fra : HKN

Dato : 19-04-05 20:44

Hej,

Mine 2 balihajer opfører sig yderst underligt - de fletter haler! Svømmer
sådan rundt i hele akvariet, og trykker sig mod hinanden. Er det parring?

Mvh
Henrik

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-04-05 22:34

HKN skrev:

> Mine 2 balihajer opfører sig yderst underligt - de fletter
> haler! Svømmer sådan rundt i hele akvariet, og trykker sig mod
> hinanden. Er det parring?

Det er Balantiocheilos melanopterus, ikke?
<http://www.thetropicaltank.co.uk/Fishindx/Fishpics/slvrshk5.jpg>.

Hvis det er dem, så er det meget normal adfærd. Jeg havde engang
nogle stykker af dem og de gjorde det samme, men det blev aldrig
til parring. Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige, om det er
parring i dit tilfælde, men jeg tror nu snarere at det er kamp
om territorium og de er vist også meget vanskelige at få til at
yngle i fangenskab.

--
Hilsen
Madsen

Fra : HKN

Dato : 19-04-05 23:36

> Det er Balantiocheilos melanopterus, ikke?
> <http://www.thetropicaltank.co.uk/Fishindx/Fishpics/slvrshk5.jpg>.

Jo, det er dem.

> [...]
> parring i dit tilfælde, men jeg tror nu snarere at det er kamp
> om territorium og de er vist også meget vanskelige at få til at

Ok - tak for info. Jeg har blot ikke bemærket det før

Mvh
Henrik