Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Udvidet selvangivelse
Fra : CNS

Dato : 19-04-05 19:07

Hej,

Stakkels mig, der ikke er momsregistreret har tjent hele 600,- ved siden af
mit arbejde (med faktura, så de skal oplyses ;)) ... men nu sidder jeg med
denne udvidede selvangivelse og kan ikke finde ud af hvor jeg skal smide de
600,- hen.. de er tjent på at lave webprogrammering for en anden
virksomhed.. nogen der kan hjælpe?

Må også indrømme at hende jeg snakkede med hos T/S også synes det var på
grænsen til overdriv at jeg skulle ha' en udvidet selvangivelse for de
småpenge ;)

/Christian

Fra : CNS

Dato : 20-04-05 21:45

... slet ingen?

/Christian

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-04-05 21:50

Den 20-04-05 22.45 skrev CNS følgende:
> .. slet ingen?

Du skulle måske have spurgt i news:dk.erhverv.

Jeg vil tro, det er rubrik 111, der skal bruges, men spørg i
erhvervsgruppen, eller hvis du vil være helt sikker: skattekontoret.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær ti-fingersystemet med det gratis program SES Type.

Fra : CNS

Dato : 21-04-05 16:05

okay... rubrik 111 ser fornuftig nok ud... det prøver jeg, så må jeg se om
de gider komme efter mig pga. de små penge hvis jeg har sat dem forkert ;)

Fra : Henrik Grøndahl Borr~

Dato : 09-06-05 11:37

Hej Christian,

Som svar på dit spørgsmål kan jeg gøre opmærksom på at
den indkomst du har modtaget skal anføres i Rubrik 12 på den
udviddede selvangivelse. Denne rubirk er forbeholdt honorarer m.v.
som også beteges som B-indkomst, altså indkomst hvor der ikke er
indeholdt a-skat og am-/sp-bidrag.

Fakturaen du har sendt til din kunde er naturligvis uden moms,
derfor er det hele beløbet der skal anføres selvangivelsen.

Fristen for indsendelse af den udviddede selvangivelse er i øvrigt
den 1. juli.

mvh.
Henrik Borregaard, revisor

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-06-05 11:45

"Henrik Grøndahl Borregaard (slet Y26AM)"
<henrik.borregaard@Y26AMmail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> udviddede selvangivelse. Denne rubirk er forbeholdt honorarer m.v.
> som også beteges som B-indkomst, altså indkomst hvor der ikke er

Kan man så trække omkostninger som er direkte relateret til den indkomst fra
inden ?

--
mvh / regards

Christian