Subquery ORDER BY problem
Fra : Kristoffer Mads Søre~

Dato : 19-04-05 10:26

Hej nyhedsgruppe,

Jeg har et problem med at sortere SUBQUERY værdier jeg henter i min
select. F.eks:

SELECT (SELECT ekspert.region FROM ekspert WHERE
ekspert.ekspertnr=dg.ekspertnr) AS region, dg.ekspertnr, dg.slut_afldato
FROM dg ORDER BY region

Hvilket ikke fungerer. Nogen der har en ide? (der er x antal rækker i DG
der alle har et ekspertnr som alle er repræsenteret i EKSPERT.

Det er en af de første gange jeg rigtig bruger subqueries, så jeg er
lidt på herrens mark her.

Med venlig hilsen,
Kristoffer Mads Søresnen

Fra : Tomasz Otap

Dato : 19-04-05 20:44

Kristoffer Mads Sørensen wrote:
> [...]
>
> Hvilket ikke fungerer. Nogen der har en ide? (der er x antal rækker i DG
> der alle har et ekspertnr som alle er repræsenteret i EKSPERT.

Hej Kristoffer

Er det ikke JOIN, du vil gerne have fat i?

---------
SELECT ekspert.region AS region, dg.eskpertnr, dg.slut_afldato
FROM dg
JOIN ekspert ON ekspert.ekspertnr = dg.ekspertnr
ORDER BY region
---------

Du kan også bruge LEFT JOIN - læs evt. mere om de forskellige JOIN
klausuler i SQL-sætninger her:

http://www.w3schools.com/sql/sql_join.asp