Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Totalkredit og Amagerbanken
Fra : Tobias K. Tobiasen

Dato : 19-04-05 10:10

Hejsa

Jeg har et realkredits lån hos Totalkredit. Jeg skiftede til Amagerbanken
samtidig med at jeg oprettede lånet.
Nu vil jeg gerne skifte til Skandiabanken og gik derfor ned i Amagerbanken
for at lukke min konto. Der fik jeg at vide at jeg ikke kunne lukke kontoen
da de kautionerede[1] for mit lån hos Totalkredit og det i øvrigt var
grunden til at jeg havde en ekstra lav bidragssats.
Kan man ikke være kunde hos Totalkredit uden at have Amagerbanken?
Kan Skandiabanken overtage denne kaution?
Hvad sker der hvis jeg alligevel lukker min konto? Bliver mit realkredits
lån så opsagt?

På forhånd tak.
Tobias

[1] Hun brugte også et andet ord som jeg har glemt. Men hun forklarede det
som kautionere.

Fra : anders majland

Dato : 19-04-05 20:41

> Kan man ikke være kunde hos Totalkredit uden at have Amagerbanken?

Skal jeg ikke kunne svare på - men koster det penge at have en konto hos
amagerbanken ?

Det er ikke noget i vejen for at være kunde flere steder. Jeg har både konto
i en murstensbank og i skandiabanken, samt lån hos totalkredit...

> Kan Skandiabanken overtage denne kaution?

Nej - de samabejder ikke med totalkredit

> [1] Hun brugte også et andet ord som jeg har glemt. Men hun forklarede det
> som kautionere.

Det er korrekt - såfremt du misligeholder dit lån henter totalkredit pengene
hos banken der så har problemet med at indrive dem hos dig. Og det får de
penge for. I dine lånepapirer står direkte at du har lov at spørge dem om
hvor meget de får i "returkommission". Det gjorde jeg i forbindelse med en
låneomlægning. Jeg kan ikke lige huske beløbet men det var et ikke
ubetydeligt antal tusinde...