Regne med array
Fra : Thomas Brejner

Dato : 18-04-05 19:16

Hej i gruppen
Har følgende lille kode, men når arrantal(t) og rs("varepris") skal ganges,
så kommer den med følgende fejl: Typer stemmer ikke overens: '[string: ""]'
Hvad er min fejl?

<%
dim antal
antal = strantal
arrantal = Split(antal,",")

For t = 0 to strprodukterT
%>

<%
Next
%>

Thomas Brejner

TM-Electronic
Mobil: 25369683
E-mail: Thomas@TM-Electronic.dk
Web: www.TM-Electronic.dk

Fra : terje

Dato : 18-04-05 20:07

Thomas Brejner wrote:
> [...]
> så kommer den med følgende fejl: Typer stemmer ikke overens: '[string: ""]'

Du kan ikke gjøre matematiske beregninger med en string datatype og f.
eks. en integer datatype. Du må altså konvertere dine variabler til
_tall datatyper_. Du kan f. eks. definere at: antal = Cint(strantal).

En annen sak: Du ser her at de navn du har gitt dine variabler ikke er
spesielt informative eller logiske. Navn som "antal" er fy-fy. Et bedre
valg kunne f. eks. være iAntal, om det er en integer.

En integer har forøvrig sine begrensninger. Dette finner du ut om du
leser litt i dokumentasjonen. Kanskje er en Long det du trenger. Da blir
det lAntal, eller lngAntal (smak og behag).

Dessuten bør du benytte datatypen Currency når du arbeider med tall som
er priser/kroneverdier. Det blir da f. eks. curPris = CCur(pris)

terje

Fra : Thomas Brejner

Dato : 18-04-05 21:45

Glemte da vist lige at sige tak for det gode svar.
Så har kommer det Taaaak for det gode svar terje :)

Har lært at man altid skal sige tak :)

Mvh
Thomas Brejner

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 18-04-05 20:14

"Thomas Brejner" <thomas@BM-Webdesign.dk> skrev i en meddelelse
> Hej i gruppen
> Har følgende lille kode, men når arrantal(t) og rs("varepris") skal
ganges,
> så kommer den med følgende fejl: Typer stemmer ikke overens: '[string:
""]'
> Hvad er min fejl?

Der må mangle noget kode for det jeg kan se giver ikke meget mening.

Med venlign hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Thomas Brejner

Dato : 18-04-05 20:47

Ja, jeg har undladt lidt kode, da jeg ikke mente fejlen lå i det.
Jeg fulgte terje's svar, og med lidt hjælp fra en bekendt så fik vi det til
at virke.

Mvh
Thomas Brejner

"Johnny Winther Ronnenberg" <johnny.winther@XYZ789tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:426406cc$0$168$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 18-04-05 21:01

> Ja, jeg har undladt lidt kode, da jeg ikke mente fejlen lå i det.
> Jeg fulgte terje's svar, og med lidt hjælp fra en bekendt så fik vi det
til
> at virke.

Ja, Terje er god at kende, vi ser ham bare for lidt. Og så ville det være
rart, hvis han lærte at tale dansk

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Lasse Skovsager

Dato : 18-04-05 21:32

"Johnny Winther Ronnenberg" <johnny.winther@XYZ789tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:426411e7$0$155$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> til
> >

> Ja, Terje er god at kende, vi ser ham bare for lidt. Og så ville det være

hehe

/lasse