hjælp til tilretning af special google sid~
Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-04-05 15:58

Hej eksperter!

Jeg har lavet min egen google side, men kan ikke finde ud af, hvordan jeg
får google delen til at fungere. Når jeg prøver leder den bare på min egen
harddisk...

Jeg har ikke en dyt forstand på java, så er der een, som vil hjælpe med at
sætte den rigtige kode ind fra google. Desværre kan jeg ikke selv gennemskue
det.

Siden ligger her: www.tersgov.dk/test.htm

På forhånd tak

Claus
--
Sælges: Yamaha SW1000XG
Yamaha high-end lydkort med indbyggede midilyde

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-04-05 16:00

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev

> Jeg har ikke en dyt forstand på java, så er der een, som vil hjælpe med at
> sætte den rigtige kode ind fra google. Desværre kan jeg ikke selv
> [...]

Jeg glemte lige, den skal naturligvis ikke ligge på et domæne eller
webserver, men som en almindelig fil på harddisken.

Claus

Fra : Tomasz Otap

Dato : 18-04-05 19:53

Claus Tersgov wrote:
> "Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev

Java...? Eh...? :)

> Jeg glemte lige, den skal naturligvis ikke ligge på et domæne eller
> webserver, men som en almindelig fil på harddisken.

Sæt attributen action i din form til "http://www.google.com/search".
vil din form sende sin forespørgsel det rette sted på nettet.

<form action="http://www.google.com/search" name=f>

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-04-05 20:39

"Tomasz Otap" <tomasz@otap.justRemoveThis.dk> skrev

> Java...? Eh...? :)

Ja, er det ikke et java script?

> Sæt attributen action i din form til "http://www.google.com/search".
> vil din form sende sin forespørgsel det rette sted på nettet.
> <form action="http://www.google.com/search" name=f>

Mange tak, det var lige det, der skulle til. Men det er nu ikke noget, jeg
selv har lavet. Jeg har bare taget google.dk og sat ind i dreamweaver, og så
klippet alt det væk, jeg ikke havde brug for.
(selv en blind høne kan finde korn)

Men mange tak, nu virker det lige efter hensigten, så nu kan jeg komme
videre med at sætte mine favoritlinks ind

Det er da kanonsmart, hvis jeg selv skal sige det...

Claus

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-04-05 23:00

Claus Tersgov wrote:

> Ja, er det ikke et java script?

Jo, det er javascript, men det har intet ud over navnesammenfaldet med java
at gøre.

> Men mange tak, nu virker det lige efter hensigten, så nu kan jeg komme
> videre med at sætte mine favoritlinks ind

Du skulle tage at køre den side gennem W3C-validatorens vridemaskine:

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.tersgov.dk%2Ftest.htm&charset=utf-8+%28Unicode%2C+worldwide%29&doctype=%28detect+automatically%29&verbose=1

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-04-05 09:46

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> skrev

> Du skulle tage at køre den side gennem W3C-validatorens vridemaskine:

Hvorfor?

Det er min egen startside, og nu fungerer det fremragende, og det virker
både i IE, opera oo netscape, så blæse være med, hvad den side siger, så
længe det virker uden fejl.

Claus