Hvem er jeg?
Fra : Stefan Kristensen

Dato : 18-04-05 09:42

Hej NG.

Jeg vil gerne have en 'tab-menu' i toppen af min side, altså nogle faneblade
ved siden af hinanden hvor man kan vælge hvilken side man vil se. For at
lave dte lidt lækkert, skal der en anden baggrundsfarve på fanen med den
aktuelle side.
Hvis jeg lægger menuen i en fil der inkluderes på de enkelte sider, er der
så en måde at finde ud af hviken side der er den aktuelle så det rigtige
faneblad kan fremhæves? Altså en slags 'hvad-hedder-denne-fil funktion'.

Mvh
Stefan

Fra : Tomasz Otap

Dato : 18-04-05 09:47

Stefan Kristensen wrote:
> [...]
> så en måde at finde ud af hviken side der er den aktuelle så det rigtige
> faneblad kan fremhæves? Altså en slags 'hvad-hedder-denne-fil funktion'.

Hej Stefan

Du kan bruge request.ServerVariables("SCRIPT_NAME") til at finde navnet
og den virtuelle sti til den script, der er ved at blive udført.

F.eks. vil SCRIPT_NAME for http://www.site.dk/kontakt/default.asp
returnere "/kontakt/default.asp".

Der er en del forskellige server variabler, du kan tilgå fra dine
scripts. Du kan finde en hurtig introduktion her:

http://www.4guysfromrolla.com/webtech/092298-3.shtml

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 18-04-05 10:11

> [...]
>
> Der er en del forskellige server variabler, du kan tilgå fra dine
> scripts. Du kan finde en hurtig introduktion her:

Super!
Tak for hjælpen.

Mvh
Stefan

Fra : terje

Dato : 18-04-05 12:01

Stefan Kristensen wrote:

> [...]
> så en måde at finde ud af hviken side der er den aktuelle så det rigtige
> faneblad kan fremhæves? Altså en slags 'hvad-hedder-denne-fil funktion'.

Jeg antar at du også kan gjøre det du ønsker med css. Her er et eksempel:
http://www.kalsey.com/tools/csstabs/

Her benyttes body elementet til å fortelle browseren hvilken tab som
skal få egen farge:

terje

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 19-04-05 09:22

> Jeg antar at du også kan gjøre det du ønsker med css. Her er et eksempel:
> http://www.kalsey.com/tools/csstabs/
>
> Her benyttes body elementet til å fortelle browseren hvilken tab som
> skal få egen farge:

Lækkert. Så kan det laves så det ikke er afhængigt af serveren

Jeg bukker og takker
Stefan