Asp-fejl - file not found
Fra : Jimmy Snedker

Dato : 18-04-05 08:55

Hej NG,

Jeg har installeret et cms-system (programmeret i asp/VB)

http://www.samso.net/testcms/setup.asp

når jeg vælger access-database og trykker "Next" for jeg følgende
fejl.

Microsoft VBScript runtime error '800a0035'

File not found

/testcms/setup.asp, line 252

og går jeg ned til linie 252 i setup.asp står der:

   ':: open and read global.asa
>252   set readfile = filesys.OpenTextFile(appfile,1,false)
   contents = readfile.ReadAll
   readfile.close

i toppen af setup.asp bliver der linket til global.asa og der ser
ud til at det er den der er problemet

et udsnit fra globla.asa:

<!-- place this file, or edit the exisiting "global.asa" file in
the web site root folder -->

<object runat="server" scope="application" id="online_users"
progid="scripting.dictionary"></object>

<SCRIPT LANGUAGE=VBScript RUNAT=Server>

Sub Application_OnStart

   ':: app database connection string
   'application("cn_str") = "provider=microsoft.jet.oledb.4.0;data
source=" & server.MapPath("mindbmdb") & ""
   'application("cn_str") =
"provider=SQLOLEDB.1;server=serverip_or_address;database=database
_name;uid=;pwd="
   application("cn_str") = "{RUNSETUP}"

   ':: initilize app variables from database
   set cn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
   on error resume next
   cn.Open application("cn_str")
   set rs = cn.Execute("SELECT * FROM AppSettings")
   for each field in rs.Fields
      application(field.Name) = field.Value

Er der nogen der kan finde fejl

Med venlig hilsen

Jimmy Snedker

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-04-05 09:49

Jimmy Snedker skrev:

> Jeg har installeret et cms-system (programmeret i asp/VB)

Har du et link til udbyderne af cms-systemet?

> og går jeg ned til linie 252 i setup.asp står der:
>
>    ':: open and read global.asa

Hvad har du i variablen appfile? (tjek tildelingerne højere oppe i
filen, eller udskriv den med response.write appfile)

> i toppen af setup.asp bliver der linket til global.asa

Hvad mener du med "linket" til global.asa? Global.asa skal man normalt
hverken læse med FSO eller linke til - det klarer webserveren helt selv.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jimmy Snedker

Dato : 18-04-05 09:55

Hej Jens!

http://www.aspapp.com

> Hvad har du i variablen appfile? (tjek tildelingerne højere oppe i
> filen, eller udskriv den med response.write appfile)

> i toppen af setup.asp bliver der linket til global.asa

<%
dim filesys, text, readfile, contents
dim approot, appfile
dim sourcepath, sourcefile

set filesys = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

approot=request.ServerVariables("APPL_PHYSICAL_PATH")
appfile=approot&"global.asa"
sourcefile="mindatabase.mdb"
sourcepath=server.mappath("data/"&sourcefile)

Håber dette kan hjælpe!

Mvh

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-04-05 10:26

Jimmy Snedker skrev:

> approot=request.ServerVariables("APPL_PHYSICAL_PATH")
> appfile=approot&"global.asa"

Ovenstående vil linke til global.asa i roden af dit site. Har du måske
puttet filen i /testcms/ i stedet?

Jeg undrer mig stadig over at man tilgår global.asa med FSO - det har
jeg aldrig set før. Men det er muligt at der er en praktisk grund til
det.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jimmy Snedker

Dato : 18-04-05 10:42

Hej Jens

> Ovenstående vil linke til global.asa i roden af dit site. Har du måske
> puttet filen i /testcms/ i stedet?

ja, global.asa ligger i mappen "testcms" ligesom resten af filerne til
cms-systemet.
Skal global.asa flyttes udenfor testcms-mappen?

Fra : Jimmy Snedker

Dato : 18-04-05 10:59

> Skal global.asa flyttes udenfor testcms-mappen?

Det skulle den - tak for hjælpen,jens!

mvh

jimmy

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-04-05 11:45

Jimmy Snedker skrev:

> ja, global.asa ligger i mappen "testcms" ligesom resten af filerne til
> cms-systemet.
> Skal global.asa flyttes udenfor testcms-mappen?

Global.asa ligger kun ét sted - i webapplikationens rod. Man *kan* godt
have en selvstændig applikation i en (virtuelt) bibliotek - men hvis du
ikke selv har sat det op, har du højst sandsynligt kun én applikation.

Så det korte svar - ja, du skal flytte global.asa ud i roden. Vær
opmærksom på at der kan ligge en global.asa i forvejen - i så fald skal
du være varsom med bare at overskrive den. Sørg under alle
omstændigheder for at tage en backup af den du måtte overskrive.

--
Jens Gyldenkærne Clausen