Er det muligt at hente fra et Excel ark i ~
Fra : Skindbeni

Dato : 16-04-05 16:37

Hej.

Jeg har et Excel regneark, hvor alle kommuner i Danmark er i en tabel med
tilhørende skatteprocenter for kommune, amt og kirkeskat.

Vil det være muligt at få et Delphi program til at hente skatteprocenter der
fra eller skal man til at skrive alle skattesatserne over i Delphi for at
kunne anvende dem?

Min delphi er version 6 P

Fra : Kurt Bilde

Dato : 16-04-05 17:14

Hej "Skindbeni"
Skindbeni wrote:
> [...]
> fra eller skal man til at skrive alle skattesatserne over i Delphi for at

Hvis din Excel fil er af typen kommasepareret værdi (.CSV), så kan du
læse fra filen, idet den så vil være en ren tekst fil.

Desværre indeholder personal ingen database-del, hvilket jeg ville have
fortrukket

-Kurt

Fra : Harald

Dato : 16-04-05 20:44

"Kurt Bilde" <kub@sam.sdu.dk> skrev i en meddelelse
> Hej "Skindbeni"

> Hvis din Excel fil er af typen kommasepareret værdi (.CSV), så kan du læse
> fra filen, idet den så vil være en ren tekst fil.

Uanset hvilken type det er kan man vel altid "gemme som" en CSV fil og så er
det jo en simpel ting at få den ind i Delphi.

/HK

Fra : Kurt Bilde

Dato : 17-04-05 09:16

Hej Harald !

Harald wrote:

> Uanset hvilken type det er kan man vel altid "gemme som" en CSV fil og så er
> det jo en simpel ting at få den ind i Delphi.

Netop... det er jo det jeg skriver...

-Kurt

Fra : Kurt Bilde

Dato : 16-04-05 17:18

> Min delphi er version 6 P

Check også: borland.public.delphi.oleautomation samt Deborah Pate's
hjemmeside: http://www.djpate.freeserve.co.uk/Automation.htm

-Kurt

Fra : Erik Klausen

Dato : 16-04-05 19:11

"Skindbeni" <ms1@FJERNDETTEskindbeni.dk> wrote in

> [...]
> skatteprocenter der fra eller skal man til at skrive alle
> skattesatserne over i Delphi for at kunne anvende dem?

Hvis alt andet fejler kan du pille i .xls-filen selv. Du kan se formatet
her:

http://sc.openoffice.org/excelfileformat.pdf

mvh.
Erik Klausen