Where sætning virker ikke
Fra : mik Thomsen

Dato : 16-04-05 16:20

Hej

hjælp, jeg er ved at lave en sætning, hvor jeg skal hente nogle
data fra en database, men udfra nogle kriterier med en where
sætning .

min sætning :
<%
' Databaseforbindelse - husk at angive sti til din database
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("/FPDB/udstyr.mdb")
Conn.Open DSN

' SQL forespørgsel
strSQL = "Select * from udstyr Where haand = '"&
Request.Form("haand") &"' and Where model = '"&
Request.Form("model")&"'"

' Udfør forespørgsel (rs indeholder nu resultatet)
Set rs = Conn.Execute(strSQL) .....

også videre .

Den kommer med følgende fejl

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error (missing
operator) in query expression 'haand = 'H' and Where model =
'dame''.

/driverresultat.asp, line 172

Den siger, jeg mangler en operator, men ved ikke hvor.

Jeg skal have 2 kriterier mere med, 1: hvor en indtastet pris,
som bliver indtastet i en formular, den pris er en max pris, det
vil sige at den skal vise, aller poster , hvor prisen er lig
eller mindre end den indtastet pris.
2: Det er en værdi der vælges fra en liste, man kan vælge et
mærke eller alle mærker, men hvad skal værdien være for alle
mærker. så den vælger alle i databasen udfra de andre kriterier.

Link til siden : http://www.golfudstyret.dk/forsporgelse.asp

hvor jeg har indsat de 2 første kriterier, men kunne ikke få det
til at virke. Under "Driver" kan man se alle kriterierne.

håber I kan hjælpe

MIK

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ricky

Dato : 16-04-05 17:44

mik Thomsen wrote:
> Hej
> ' SQL forespørgsel
> strSQL = "Select * from udstyr Where haand = '"&
> Request.Form("haand") &"' and Where model = '"&
> Request.Form("model")&"'"

Du skal kun skrive WHERE første gang.