Problemer med $_REQUEST
Fra : Jeppe Christensen

Dato : 16-04-05 14:45

Jeg har lavet følgende script til en indsættelse i MySQL
databasse:

<!doctype html public "-//W3C//DTD HTML 4.0 //EN">
<head>
<title>Svarskema</title>
</head>

<!-- Her er formularen -->
<form name="svarskema" method="post" action="svarskema.php">
maxlength="50"></p>
name="natbord"></textarea></p>
name="favoritmad"></textarea></p>
<input type="submit" name="send" value="Del dine oplysninger med
andre">
</form>

<?php
// Hent indholdet af formularens felter
$navn = $_REQUEST["navn"];
$natbord = $_REQUEST["natbord"];
$favoritmad = $_REQUEST["favoritmad"];

// Skab forbindelse til databasen her
mysql_connect("localhost", "Jeppe", "1234") or
die(mysql_error());
mysql_select_db("mindb") or die(mysql_error());

//Indsæt indholdet af formularfelterne i databasen
mysql_query("INSERT INTO svarskema(svarID, navn, natbord,
favoritmad) values(0, '$navn', '$natbord', '$favoritmad')");
?>

Men når jeg åbner den i explorer viser den form(en) uden
problemer men kommer med disse bemærkninger under:

Notice: Undefined index: navn in
c:\programmer\easyphp1-7\www\hejehej.php on line 18

Notice: Undefined index: natbord in
c:\programmer\easyphp1-7\www\hejehej.php on line 19

Notice: Undefined index: favoritmad in
c:\programmer\easyphp1-7\www\hejehej.php on line 20

plz fortæl hvorfor den opfører sig sådan...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jacob Atzen

Dato : 16-04-05 14:53

On 2005-04-16, Jeppe Christensen <mr.puity@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Notice: Undefined index: favoritmad in
> c:\programmer\easyphp1-7\www\hejehej.php on line 20
>
> plz fortæl hvorfor den opfører sig sådan...

Fordi du prøver at tilgå et index i $_REQUEST der ikke eksisterer.
$_REQUEST får først tildelt værdier når du submitter din formular.

- Jacob Atzen

Fra : Zilla

Dato : 16-04-05 22:03

Jacob Atzen wrote:

> Fordi du prøver at tilgå et index i $_REQUEST der ikke eksisterer.
> $_REQUEST får først tildelt værdier når du submitter din formular.

Der er så vidt jeg kan se også et andet problem. Du sætter formularen
til at sende informationerne til "svarskema.php" og så vidt jeg kan se
på fejlmeddelelserne hedder filen du arbejder i "hejhej.php".

Linierne hvor du henter informationerne fra formularens felter og
skriver dem til databasen skal derfor flyttes over i filen
"svarskema.php", så skulle det gerne virke.

Ellers skal du sende informationerne til "hejhej.php" og så lave en
if-sætning der tjekker om informationerne er sendt og indsætter dem i
databasen hvis dette er tilfældet.

Venlig hilsen
Zilla

Fra : Søren Vesti

Dato : 16-04-05 22:07

<?php
[...]

Det her skal være i den fil der hedder svarskema.php

mvh

Søren