Flagefoder til malawier???
Fra : Anders Christiansen

Dato : 16-04-05 10:56

Hej!

Jeg ville bare høre om der er nogen der har erfaring med dette flagefoder:
http://www.akvanet.dk/nybutik/store.asp?cat=Foder&pg=19

- Er det godt, og vil det kunne bruges til mine malawicichlider?

Man må jo sige, at det er pænt billigt, eller der er måske nogle der kender
til et bedre tilbud?

Fra : Carsten Gall

Dato : 20-04-05 17:30

"Anders Christiansen" <achigh@post.fjerndettecybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:4260e11b$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
>
> - Er det godt, og vil det kunne bruges til mine malawicichlider?
>
> Man må jo sige, at det er pænt billigt, eller der er måske nogle der

Det er meget vanskeligt at sige noget om kvaliteten af fodret, men det er
du måske ligeglad med?
Det er formentligt noget polsk foder, og i såfald burde det være ok, måske
lidt hårdt i flagerne.

Carsten

Fra : Anders Christiansen

Dato : 20-04-05 23:15

Nej, jeg er ikke ligeglad med kvaliteten af foderet. Jeg er interesseret i
at mine cichlider får et "Grønt" vitamintilskud ved siden af de røde
myggelarver som jeg normalt fodrer dem med....

Anders Christiansen

Fra : Mikkel Munk

Dato : 21-04-05 07:39

Du bruger vel ikke rødemyggelarver som hovedfoder til dine malawier???

Vh
Mikkel
"Anders Christiansen" <achigh@post.fjerndettecybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:4266d450$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

Fra : Carsten Gall

Dato : 21-04-05 08:37

> [...]
> at mine cichlider får et "Grønt" vitamintilskud ved siden af de røde
> myggelarver som jeg normalt fodrer dem med....

Hårene rejser sig på hovedet når jeg hører ordet røde myggelarver og så
Malawi!!!!
Det er ikke en gangbar vej du er slået ind på hvis du bruger røde
myggelarver til dine Malawi ciklider.
På et eller andettidspunkt bliver de syge, meget syge.

Drop myggelarverne og brug flagefoder istedet. Frosne mysis er et godt
alternativ, de eksploderer i vækst.

Carsten

Fra : Esben Sebastian Karl~

Dato : 21-04-05 10:50

Hej,

jeg har skrevet lidt om foder her:

http://www.cichlids.dk/apps/artikler/article_display.cfm?id=70

mvh
Esben

Fra : Anders Christiansen

Dato : 21-04-05 22:26

Ja, jeg er den syndige bruger af røde myggelarver og så ovenikøbet som
hovedfoder!

Jeg har godt vidst at det måske ikke var det bedste foder man kunne give
dem, men at det var direkte sundhesskadeligt for fiskene vidste jeg ikke...
dyrehandleren i byen sælger oceaner af det til akvarister der holder
cichlider.

Ja, jeg må vel nok se om jeg ikke kan finde noget andet foder...

Anders

Fra : Carsten Gall

Dato : 22-04-05 00:06

"Anders Christiansen" <achigh@post.fjerndettecybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:42681a54$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> cichlider.
>
> Ja, jeg må vel nok se om jeg ikke kan finde noget andet foder...

Nu er ciklider mange ting.
Men generelt for cikliderne fra Malawi og Tanganyika, er at de meget let
får bugvattersot,
som man desværre ofte først ser når det er for sent.

Nu ved jeg ikke hvilken by du kommer fra, men hvad er oceaner??
Hvis der er flere som har diskus, som jo også er en ciklide, kan en stor
del af hans salg ligge der.
Ellers skal man mange gange tage en handlers ord med et stort gran salt,
for ham handler det primært om at få penge i kassen.

Carsten

Fra : Mikkel Munk

Dato : 22-04-05 08:47

Hvilke typer malawier drejer det sig om? Hvis det er Mbuna'er ville noget
grøntfoder af en art, være at foretrække...

M.

Fra : Anders Christiansen

Dato : 22-04-05 10:33

Ja det er lidt af en blandet landhandel jeg ligger inde med.

Jeg har:
- 1 par Ahlier,
- 2 par ps. aceier,
- 1 par trewase,
- 3 helt gule tanganyika cichlider (som jeg ik kan huske hvad hedder)
- samt 2 andre par malawi cichl. jeg heller ikke lige kan huske navnet på

Ja det ville være fint med et råd til noget godt og solidt foder, og så
ville det jo heller ikke være af vejen, hvis det ikke var det dyreste foder
der findes. Selvom pris og kvalitet nok for det meste går hånd i hånd.

>Nu ved jeg ikke hvilken by du kommer fra, men hvad er oceaner??

Ja om det er "oceaner" af røde myggelarver han sælger er måske også lidt
overdrevet, men han ligger da inde med en masse og sælger en del. Han sagde
da også at det fint kunne bruges til malawicichlider.

Det er en dyrehandler i Fredericia, men er ellers fint tilfreds med deres
betjening osv. - ikke noget ondt om dem... De har åbenbart bare en anden
holdning til "røde myggelarver"...

Anders

Fra : Carsten Gall

Dato : 22-04-05 22:37

"Anders Christiansen" <achigh@post.fjerndettecybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:4268c4a8$0$78280$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Det er en dyrehandler i Fredericia, men er ellers fint tilfreds med deres
> betjening osv. - ikke noget ondt om dem... De har åbenbart bare en anden
> holdning til "røde myggelarver"...

Holdning eller ej, så er det da meget useriøst at råde andre til at fodre
med et foder emne som stort set alle andre end han ved er direkte
farligt for lige de fisk.

Carsten