Guppy'er leger med de forkerte ?
Fra : BuFFerz

Dato : 15-04-05 23:34

Jeg har 10 guppy'er (5 male + 5 female)

Men de 5 hanner vil meget heller imponere og forsøgt at 'lege' med mine
platy'er ....
sker det tit eller hvordan ?
Platy'erne ser ud til at være træt af det...

Måske forvirrer de spættede platy'er guppy'erne ?
http://yoo.dk/akv/akv_platy1.jpg

guppy hunnerne er rimelig ensfarvede...
helt gule eller helt grå..
ikke så meget spræl i farverne
- som hannerne - (og desværre platy'erne)

Mon de kommer til at lege med deres egen art på et tidspunk ?
De virker rimelig 'horney'

--
Bufferz

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 16-04-05 08:50

"BuFFerz" <fiktiv@email.fiktiv> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke så meget spræl i farverne
> - som hannerne - (og desværre platy'erne)
>
> Mon de kommer til at lege med deres egen art på et tidspunk ?

Det er meget normalt at hanner af ungefødende forsøger sig hos andre arter.
Men bare rolig, de skal nok "hygge" sig med dine guppyhunner også - det er
bare ikke sikkert de lige gør det når du kigger . Jeg har selv haft en
ældre han af gul limia gående, han prøvede skam både med labyrintfisk,
cichlider og regnbuefisk. Så den dog aldrig forsøge sig på mine rejer eller
hummere

/Ole

Fra : Alexia

Dato : 19-04-05 18:43

ved ikke om det er normalt, men du bør mindst have 3 hunner til hver han...
ellers jagter de dem ofte til døde.