Lysstofrør til T5, hvor?
Fra : Kenni Thomsen

Dato : 15-04-05 14:44

Hej

Jeg har et større problem, synes jeg i hvert fald det er lige nu. Jeg har
fået købt mig et 250l akvarium, med det helt nye amatur effectlight T5 og
alt det andet tilbehør der skal følge med. Jeg har så også fået et par
lysstofrør med, men her er problemet, de passer ikke til amaturet! Jeg har
fået alm. 30W rør med og det er 39W der skal sidde i amaturet (der er også
en størrelsesforskel). Jeg har så været inde i de forretninger jeg kender
her i nærheden og ingen af dem fører rørene.
Her er så spørgsmålet: er der nogen der ved hvor jeg skaffer de rør? Det
skal være i nærheden af Kolding og helst snart, jeg har jo puttet planter i
og de kan vel godt lide lys.
Hvis ikke jeg kan skaffe dem, er der så en anden god ting jeg kan gøre? Jeg
har på fornemmelsen at en læselampe ikke er nok!

Mvh
Kenni

Fra : Rene By

Dato : 15-04-05 15:30

prøv avifauna
MVH RENE BY

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 16-04-05 08:42

> [...]
> fået alm. 30W rør med og det er 39W der skal sidde i amaturet (der er også

Hvad med sælger af akvariet ? Hvis du har købt et akvarie med de forkerte
lysstofrør bør det bero på en fejl, en fejl som sælger bør få rettet
hurtigst muligt!

/Ole

Fra : Kenni Thomsen

Dato : 16-04-05 21:34

"Ole Rasmussen" <ole@nowhere.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad med sælger af akvariet ? Hvis du har købt et akvarie med de forkerte
> lysstofrør bør det bero på en fejl, en fejl som sælger bør få rettet
Jo, det er selvfølgelig rigtigt, men sælger har desværre lukket næsten en
uges tid.

Jeg har dog fået det ordnet, jeg måtte køre en tur til Avifauna, men så fik
jeg jo også en lille tur ud af det :)

Mvh
Kenni

Fra : Esben Sebastian Karl~

Dato : 21-04-05 10:52

Hej Kenni,

alle dyrehandlerne i Kolding har mulighed for at bestille T5 rør hos
Eldorado. Hvor at de har 4 forskellige rørtyper at vælge imellem.

mvh
Esben

Fra : Carsten Gall

Dato : 21-04-05 11:57

"Esben Sebastian Karlsson" <esben@cichlids.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Kenni,
>
> alle dyrehandlerne i Kolding har mulighed for at bestille T5 rør hos
> Eldorado. Hvor at de har 4 forskellige rørtyper at vælge imellem.

Et andet alternativ, og formentligt ikke dyrere er Akvarieudstyr.dk , de
har mange forskellige typer af T5

Carsten